Breaking

Post Top Ad

Blog Archive

Sunday, 15 September 2019

යමුනා ගං තෙර තමළු ලතා හෙවනේ රාධා බලා හිදී - යමුනා ගංතෙර ( ලිංගික එක්වීමක් වෙනුවෙන් සිහින මවන රාධාගේ ආරාධනය ) ( 18 + )






මේ ගීතයත් මම අහන්න වෙලා ලොකු කාලයක් වෙනවා . ඇත්තටම මේ ගීතයත් මම මුලින්ම ඇහුවේ ගීතයේ තිබුණු සංගීත රසය නිසා . ඒවගේම තමයි මේ ගීතයේ වයලීන් වාදන කොටසක් තියෙනවා . වයලීන් වාදනය කරන්න ඉගෙන ගන්න මුල කාලයේ මේ වාදන කොටස වාදනය කරන්න ඉගෙන ගන්න ඕන නිසාම මේ ගීතය නැවත නැවත ඇහුවා . ඒ කාලේ ගෙදර කම්පියුටර් එකක් තිබුණෙවත් DVD CD ප්ලේ කරන්න පුළුවන් කමක් තිබුණේ වත් නැහැ . ඒ නිසා කැසට් පීස් එකකට මේ ගීතය රෙකෝඩ් කරගෙන ඇවිත් ගෙදර තිබුණු කැසට් එකෙන් තමයි අහ අහ වාදන කොටස් වාදනය කරන්න ඉගෙන ගත්තේ . කොහොමහරි ගීතයේ වාදනය වගේම සංගීත කොටස් හැම දෙයක්ම වගේ හිතේ කාවදින තරමටම මේ ගීතය ඇහුවා . ඊට පස්සේ මේ ගීතය නිතරම ප්ලේ කරන සින්දු ලිස්ට් එකෙන් අයින් වුණා .

මේ ළඟදී දවසක් අපේ මාමා ගෙදර ආව වෙලාවක කිව්ව කතාවක් නිසා මමයි වයලීනියි දෙන්නම කතා වුණා , ඇත්තටම මාමා කිව්ව කතාව නම් 100%ක් ඇත්ත කියලා . මාමගේ පුත්‍රයා දැන් අහන්නේ ඔක්කොම වගේ බස් සින්දු . කියන්න දුකයි . ඒත් ඇත්ත ඒක තමයි . අපේ ගෙදර ඇවිල්ලත් ලැප් එකෙන් ප්ලේ කරන්නේ බස් සින්දු . දවසක් මාමා අපේ ගෙදර ඇවිත් කිව්වා මට මේ එපා වෙලා ආවේ . ගෙදර ප්‍රයිවෙට් බස් එකක යනවා වගේ උදේ ඉඳලා බස්වල යන සින්දු දානවා . ඒවා හරියට ලියුම් කියවනවා වගේ සින්දු කියලා . බලනකොට ඇත්ත තමයි කතාව . මම ඒවගේ සිංදු කීපයක වචන මෙතන පේස්ට් කරනවා පොඩ්ඩක් කියවලා බලන්න ඔයාලට . 






මගේ ආදරේම අපරාදේ අපතේ ගියාද මේ කාලේ
සිත පාරවා දමා මාගේ ඔබ ගියා සාරිතා
මුලු ජීවීතේම අද මාගේ එක තැනක නතර වී වාගේ
අද නැසුනා එදා වාගේ කෝ
ඔයා සාරිතා-ආ.........

ආදරේ ගිනි පුපුරු ලබන විට ඔබ නෑලු
තනිවේලා හිත පාලු ඇයි උනේ අපි යාලු
හිටපු හැටි අමතකලු දුන්නු සිත ගත්තාලු
වේදනා විතරයිලු අන්තිමේදී ඉතුරු....

කියා ගන්න බැරි සිදුවීමක්
පාරවාවී හැම ජීවිතයක්
මගේ කතාවත් දැන් නැවතිලා ආ...............

නිමා වේන්නේ නෑදිග සුසුමක්...
දුකම දේවි සංසාරයෙමත්
පිහිට වේන්න දේවියන් නැති නිසා ආ......

ඔබ වේනුවෙන් මා කරනා
පින් වල අනුහස් ලැබිලා
මට ලංවීලා ඉපදේවා ඇසුනාද සාරිතා........

ආදරේ ගිනි පුපුරු ලබන විට ඔබ නෑලු
තනිවේලා හිත පාලු ඇයි උනේ අපි යාලු
හිටපු හැටි අමතකලු දුන්නු සිත ගත්තාලු
වේදනා විතරයිලු අන්තිමේදී ඉතුරු.....

ලබා ගන්න බැරි ආදරයක්
මේ භවේදි යලිකිසිදාවත්
නමුත් මතක් වෙනවා රිදවලා....
ආ....ආහා................................

සොයා යන්න ලඟපාතකවත්
නෙමේයි ගියේ දුර තව කවදත්
රැයේ එන්නේ සිහිනෙන් හිනහිලා
...ආ.......

ඔබ වේනුවෙන් මා කරනා
පින් වල අනුහස් ලැබිලා
මට ලංවීලා ඉපදේවා ඇසුනාද සාරිතා.......

. මගේ ආදරේම අපරාදේ අපතේ ගියාද මේ කාලේ
සිත පාරවා දමා මාගේ ඔබ ගියා සාරිතා
මුලු ජීවීතේම අද මාගේ එක තැනක නතර වී වාගේ
අද නැසුනා එදා වාගේ කෝ
ඔයා සාරිතා-ආ.........

ආදරේ ගිනි පුපුරු ලබන විට ඔබ නෑලු
තනිවේලා හිත පාලු ඇයි උනේ අපි යාලු
හිටපු හැටි අමතකලු දුන්නු සිත ගත්තාලු
වේදනා විතරයිලු අන්තිමේදී ඉතුරු.....



========================================================================


තහනම් දැන් මට ඔයාගේ
රූපෙ පේනා තැනක ඉන්නත්
මේ ලෝකේ පවුරු බැඳිලා අප වටා
මේ ගෙවෙනා මොහොත ගානේ ඔබව යාවී දුරට මාගෙන්
පුළුවන්නම් තබමි කාලය නවතලා
අපි ආයේ හමුවෙන්නෙ
කවදාදෝ නෑ දන්නේ
එතකල් ඉන්නවා මඟ බලා
මා ඉන්නේ ලතැවිල්ලේ හිත ඇතුලේ ගිනි දැල්වේ
ඔබ දන්නෑ මගේ වේදනා

ඇයිදෝ මේ බාධා
අපි කාටත් නෑ වරදක් කරලා
මේ කඳුලක් පාසා පෙම තව වැඩි වුනා
නෑ අන්සතු වෙන්නේ
ඔබ මා ඉන්නාතුරු මේ ලෝකේ
ඒ බව දිවුරන්නම් ඔබ දුක් වෙන්නෙපා
අන්සතු වෙයි කියා සිතන්නත් එපා
සදාකල් මගේමයි ඔයා

ආදරයේ නාමෙන් මේතාක්කල් වින්ඳේ දුක විතරයි
ඒ ගැන වෙන කවුරුත් නෑ තේරුම්ගන්නේ
ජීවිතයම මාගේ පවතින්නේ ඔබෙ සෙනෙහේ හින්දා
මා හැර ඔබ ගියොතින් අසරණ වේවී මා
ඉතින් කිසිමදා වෙනස් වෙන්නෙපා
සදාකල් මගේමයි ඔයා



========================================================================



ආදරය කියන්නේ….
අරුම පුදුම නැවතුම් පොලක්….
කොතනින් පටන්ගනීද…..
කොතනින් නතර වෙයිද කියලා කියන්න…..
කවුරුත්ම හරියට දන්නේ නෑ…..
සෙවනැල්ල සේ….
ඔබ උන්නු කාලේ…..
මට තනිකමක්…
දැනුනේම නෑනේ…..
අද මගෙ ළඟින්…
ඔබ නොමැති මොහොතේ….
මට දැනුනේ නම්…
මහ තනිකමක්නේ......
ජීවිතේ නුඹ නමින් තනිඋනා….
හමුවුනු තැන්වල මතකය විතරයි අද ඇත්තේ…
හා හාහා...
අප ගිය මාවතේ අද මම විතරයි පියමැන්නේ…..
හා හා හා...
මියගිය ප්‍රේමය හදවත පත්ලෙම මා..ගේ……
හා හා හා..
සදහටම මිහිදන් කලා......

සත්තයි මට ඔබ වාගේ…..
කවුරුත් නෑ මේ ලෝකේ….
උපදින භවයක් ගා…නේ…..
ඔබගෙම වෙන්නයි ඕනේ.....

හා.... හා......
හා.... හා.....
හා.... හා.....

සුවදක් දැනේ...
මට ඔබගේ පපුවේ....
මගෙ වේදනා....
ඔබ දන්නේ නෑනේ....
මැරුණත් හදේ....
තියෙනා මේ සෙනෙහේ....
වෙනසක් නොවේ....
සංසාර ගමනේ....
ජීව්තේ නුඹ නමින් තනිඋනා....

සත්තයි මට ඔබ වාගේ…..
කවුරුත් නෑ මේ ලෝකේ….
උපදින භවයක් ගා…නේ…..
ඔබගෙම වෙන්නයි... ඕනේ.....

හා.... හා......
හා.... හා.....
හා.... හා.....
ටූ රුරු රූ



========================================================================


රූ තෝරනා නෙතේ ඈදිලා
උන්මාද නිල් තාරුකා..
ඒ යෝජනා හිතේ පෑහිලා
නොකී ආදරේ පීදිලා..

මන්දාරම් සුවදේ හමා..
සංසාර සිහිනේ ඔයා..

නුරාවී දෑස ගස්සා
සිනා වී හීන වැස්සා
මලුත් බැලුවාද මන්දා
ඉබේ හැරිලා..

නුරාවී දෑස ගස්සා
සිනා වී හීන වැස්සා
මටත් බැලුනාද මන්දා
ඉබේ හැරිලා..

කොපුලේ පුරා සිතු සේ සරා
කෙහෙරැල්ල සුලැගිල්ලෙ
සෙල්ලම් කලා..
ළමැදේ පවා සුවසේ නිදා
නල රැල්ල ඔච්චම් කලා..

මන්දාරම් සුවදේ හමා..
සංසාර සිහිනේ ඔයා..

නුරාවී දෑස ගස්සා
සිනා වී හීන වැස්සා
මලුත් බැලුවාද මන්දා
ඉබේ හැරිලා..

නුරාවී දෑස ගස්සා
සිනා වී හීන වැස්සා
මටත් බැලුනාද මන්දා
ඉබේ හැරිලා..

රූ තෝරනා නෙතේ ඈදිලා
උන්මාද නිල් තාරුකා..
ඒ යෝජනා හිතේ පෑහිලා
නොකී ආදරේ පීදිලා..

මන්දාරම් සුවදේ හමා..
සංසාර සිහිනේ ඔයා..

නුරාවී දෑස ගස්සා
සිනා වී හීන වැස්සා
මලුත් බැලුවාද මන්දා
ඉබේ හැරිලා..

නුරාවී දෑස ගස්සා
සිනා වී හීන වැස්සා
මටත් බැලුනාද මන්දා
ඉබේ හැරිලා..



========================================================================



තරහක් නැ අදත් තුන් හිතේ වත් මාගේ
හිමිකම් නැතිනිසා අපි අපෙන් වෙන් වුනා
මා හෙට මලත් එහෙමමයි ආදරේ
මේ තරම් වත් නුබයි මාව ජිවත් කලේ
මා හෙට මලත් එහෙමමයි ආදරේ
මේ තරම් වත් නුබයි මාව ජිවත් කලේ


හීන තිබුනේ නැ පෙර මාගේ ලෝකයේ
නොකියා නුබ ඇවිත් දුන්නාම ආදරේ
වරදේ පැටලිලා හිතුමතේ පෙම් කළා
මා හිස් හදේ සෙනෙහෙ ඉතිරුනේ
මා හෙට මලත් එහෙමමයි ආදරේ
මේ තරම් වත් නුබයි මාව ජිවත් කලේ


ආයෙමත් පරාදවූ මේ ජිවිතේ
නොකියා ඇයි ගියේ අද ඔහුගේ උණුහුමේ
නිකරුනේ ලංවෙලා උපරිමේ පෙම් කළා
මේ වේදනා තිබුනදෙන් ගොළුවෙලා
මා හෙට මලත් එහෙමමයි ආදරේ
මේ තරම් වත් නුබයි මාව ජිවත් කලේ

තරහක් නැ අදත් තුන් හිතේ වත් මාගේ
හිමිකම් නැතිනිසා අපි අපෙන් වෙන් වුනා
මා හෙට මලත් එහෙමමයි ආදරේ
මේ තරම් වත් නුබයි මාව ජිවත් කලේ
මා හෙට මලත් එහෙමමයි ආදරේ
මේ තරම් වත් නුබයි මාව ජිවත් කලේ



========================================================================



සැපේදී ලං වුනූ
දුකේ දී
ඈත් වුනූ
මටත් පෙම් කෙරූ
තව එක
පෙමක් තිබුණූ
විශ්වාසෙ
කඩ කරපූ
නුඹට හිත්
දෙකක් සුදූ
මටත් වරදපූ
නුඹත් ඒ
වරද ම ලබපූ

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

දැනුන නං ඉස්තරං
කරපු පෙම
වෙන කවුද
මං තරං
රැවටුනත් දැන දැනත්
රැවටුනේ ඔබට මං
ඒ තරං

ලොකු දුකක්
එක දෙයක්
දැනගත්තා
කෙටියි ජීවිතේ නං
ඔබට මං
ආදරේ කෙරුවා
මහ මුහුදෙ
වැලි කැට තරං

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

රත්තරන්
ඇස් ඇරන්
ඉන්න බෑ
නොමැති දා
ඔබ ළඟින්
හිස් වුනත් ජීවිතේ
වැරදුනත් නෑ
එපා වී ඉතින්

දුක් ගොඩක්
ලං කරන්
ඉන්නෙ මා
වේදනා උහුලමින්
මට වෙච්ච දේ
නුඹත් අත්වින්දා
නේද මගෙ රත්තරන්

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා

ලෝකයෙන් යමු
ආයෙ ඉපදෙමු
කොතැන හරි
සතුටින් ඉන්න පතා
මගේ ජීවිතේ
ලබන මතු භවේ
ආයෙමත්
රවට්ටන්නට එපා





මම මේ ගීත ගැන හොඳක් හෝ වරදක් කියන්නේ නැහැ . තීරණය ශ්‍රාවකයා සතු දෙයක් නිසා . මොකද කතාවක් තියෙනවනේ කියන්නා කෙසේ කීවත් අහන්නා සිහි බුද්ධියෙන් අහන්න කියලා . ඒ නිසා . මේ අතරේ තමයි නැවතත් යමුනා ගංතෙර ගීතය ප්ලේ ලිස්ට් එකට එකතු වුණේ . මේ ගීතය නන්දා මාලනී මහත්මිය ගායනා කරන ආකාරය , සංගීත කොටස් , විශේෂයෙන්ම තබ්ලා වාදනය ගැන බොහොම සාවධානයෙන් අහනකොට ගීතයේ තියෙන තේරුම කොහොම දෙයක්ද කියලා තේරුම් ගන්න පුළුවන් . ඒවගේම තමයි ගීතයේ තේරුම සම්බන්ධව තියෙන විග්‍රහයන් කීපයකුත් ඔලුවේ තියාගෙන තමයි මේ ගීතයේ තේරුම සම්බන්ධව ලිපියක් ලිව්වනම් හොඳයි කියලා කල්පනා කරේ . අපි දැන් මුලින්ම ගීතයේ වචන කියවලා බලමු . 

යමුනා ගං තෙර
තමළු ලතා හෙවනේ
යොහොඹු කුසුම් යහනේ
රාධා බලාඉඳී
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා

නළලත බබළන සඳන තලාවයි
සිරුරත ඝන නිල් මේඝ වළාවයි
මානස විල මැද රණ තිසරාණනි
බෘන්දා වනයේ වසන්තයයි
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා

මලයගිරේ මධු ගීත කලාවයි
තෙබුවන රැකුමේ ඉසිඹු වෙලාවයි
වන රේඛාවේ රණ මොණරාණෙනි
තරුද නොපායන රාත්‍රියයි
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා

ගී පද - සුනිල් ආරියරත්න
සංගීතය තනුව - රෝහණ වීරසිංහ
ගායනය - නන්දා මාලනී


විෂ්ණු දෙවියන්ගේ අවතාර 10 සම්බන්ධව විස්තර කෙරෙනකොට ක්‍රිෂ්ණ අවතාරය සම්බන්ධව විස්තර කෙරෙනවා . ඉන්දියාවේ වේද ග්‍රන්ථවල වගේම වෙනත් සාහිත්‍ය ග්‍රන්ථවලත් මේ ක්‍රිෂ්ණා කියන චරිතය ගැන විස්තර කරලා තියෙනවා . වැඩියෙන්ම මේ ක්‍රිෂ්ණා ගැන විස්තර කෙරෙන්නේ රාධා ක්‍රිෂ්ණා කියන ප්‍රේම වෘතාන්තය සම්බන්ධව . ඒවගේම තමයි මේ රාධා ක්‍රිෂ්ණා දෙන්නාට සාපේක්ෂව ප්‍රේම සම්බන්ධතා පිලිබඳ විග්‍රහ කිරීමත් සමහර සාහිත්‍ය කෘතිවල සිදුවෙනවා . අමරා රණතුංග මහත්මිය කියන රාධා ක්‍රිෂ්ණා රාමා සීතා කියන ගීතයේත් කියවෙන්නේ ඒ වගේ චරිත සහ ඒ අයගේ ප්‍රේමයට සාපේක්ෂව තමන්ගේ ප්‍රේමය සම්බන්ධව විග්‍රහ කිරීමක් . ඒ තරමටම රාධා ක්‍රිෂ්ණා දෙන්නාගේ ප්‍රේම වෘතාන්තය ගැඹුරු විග්‍රහ කිරීම් වලට ලක්වන ප්‍රේම වෘතාන්තයක් . 

රාධා කියන්නේ ගොපළු ගමක ජීවත්වන තරුණියක් . ක්‍රිෂ්ණා කියන්නේ ගොපළු තරුණයෙක් . ක්‍රිෂ්ණා කරන්නේ හරක් බලාගන්නා එක . ඒ නිසා නිතරම වගේ හිමාලය ආශ්‍රිත මිටියාවත්වල ගවයින් බලාගන්න me ක්‍රිෂ්ණා සැරිසරනවා . කොහොමහරි මේ දෙන්නාගේ ප්‍රේමය ආරම්භ වෙලා දෙන්නාම ප්‍රේමයෙන් වෙලෙනවා . මානසික වශයෙන් වගේම මේ දෙන්නාගේ ප්‍රේමය ලිංගිකමය වශයෙන් කායික එක් වීම දක්වාම දුරදිග යනවා . රාධා මේ ලිංගික එක් වීමේ රසය තදින්ම තමන්ගේ හිතේ පවත්වාගෙන ඉන්නවා . ක්‍රිෂ්ණා රාධා එක්ක වගේම තවත් ගොපළු තරුණියන් එක්ක කායික එක්වීම් පවත්වාගෙන යනවා කියලා රාධාට අහුවෙනවා . ඊට පස්සේ දෙන්නා වෙන් වෙනවා . මේ වෙන් වීම වුණත් , පසු කාලීනව කාලයත් එක්කම රාධාට නැවතත් ක්‍රිෂ්ණා සිහිපත් වෙනවා . මේ සිහිපත් වීම වෙන්නේ ඇත්තටම මානසික වශයෙන් ඇතිවෙන ප්‍රේමය නිසා වගේම දෙන්නාගේ ලිංගික එක් වීමෙන් ලැබුණු කායික සුවයත් මතක් වෙලා . මේ කායික මානසික සුවය නිතරම සිහිපත් කිරීම නිසා රාධා ප්‍රාර්ථනා කරනවා නැවතත් ක්‍රිෂ්ණා තමන් වෙතට එනවා නම් හොඳයි කියලා . 

යමුණා ගංතෙර ගීතයෙන් කියාවෙන්නේ ලිංගික සන්තර්පණය වෙනුවෙන් ක්‍රිෂ්ණා නැවතත් තමන් වෙතට එන්න කියලා ප්‍රාර්ථනා කරන රාධාගේ වැළපීම .





යමුනා ගං තෙර
තමළු ලතා හෙවනේ
යොහොඹු කුසුම් යහනේ
රාධා බලාඉඳී
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා


ගීතයේ ස්ථායි කොටසෙන් කියවෙන්නේ රාධා තමන් ජීවත්වන පරිසරයේ ලස්සන දකිමින් , මේ වගේ පරිසරයක ක්‍රිෂ්ණාට සහ තමන්ට පෙමින් වෙලෙන්න හැකියාවක් ලැබෙනවා නම් කොච්චර හොඳද කියලා සිහිපත් කිරීමක් . යමුනා ගංතෙර තමළු ලතා හෙවනේ . මේ කියන්නේ යමුනා ගඟ ආශ්‍රිතව හිමාලයට ආසන්නයේ වනාන්තරවල හැදෙන තාමලි කියන මල් පිපුණු වැල් වලට . මේ මල් වැල් ආරුක්කු වගේ වනාන්තරය අලංකාර කරලා තියෙනවා . යොහොඹු කුසුම් යහනේ . ඒ කියන්නේ අසෝක මල් බිම වැටිලා තියෙනවා ; ඒ අසෝක මල් යහනාව මත රාධා බලා ඉන්නවා ක්‍රිෂ්ණා එනකල් . අසෝකමල් වැටිලා තියෙන යහනාවේම වෙන්න ඇති රාධා ක්‍රිෂ්ණා එක්ක කලින් වතාවල් වලදීත් කායිකව එක් වෙන්න ඇත්තේ . ඒ පසුබිමේ ම ඉඳගෙන තමන්ගේ අතීතය සිහිපත් කරමින් රාධා ක්‍රිෂ්ණාව බලාපොරොත්තු වෙනවා . රාධාම තමයි තරහා වුණේ . ඒත් හිත යටින් නැවතත් රාධා ක්‍රිෂ්ණා තමන්ට ලැබෙන්න කියලා බලාපොරොත්තු වෙනවා . 







නළලත බබළන සඳන තලාවයි
සිරුරත ඝන නිල් මේඝ වළාවයි
මානස විල මැද රණ තිසරාණනි
බෘන්දා වනයේ වසන්තයයි
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා

දැන් රාධා ක්‍රිෂ්ණාව වර්ණනා කරනවා . නළලත බබළන සඳන තලාවයි . ක්‍රිෂ්ණාගේ නළල හරියට අඩ සඳ වගේ බබළනවා . හැඩය සහ පැහැපත් බව අඩ සඳ ට සමාන වෙනවා කියලා රාධා කියනවා . සිරුරත ඝන නිල් මේඝ වළාවයි . ක්‍රිෂ්ණා කලුයි . සාහිත්‍යයේදී සහ සාමාන්‍ය අවස්තාවලදී වුණත් නිල් කියලා කියන්නේ කළු පාට සාහිත්‍ය ආකාරයෙන් පෙන්නුම් කිරීමට . සැරියුත් හිමියන් , විභීෂණ දෙවියන් , නීල මහා යෝධයා මේ හැමෝම කලුයි . කළු පැහැය කළුයි කියලා පහත් කරන්නේ නැතුව නීල වර්ණ කියලා වටිනාකමක් දීලා ඉහලට අරගෙන තියෙනවා . මෙතනත් රාධා ක්‍රිෂ්නාව ඝන නිල් මේඝ වළාවකට සමාන කරනවා . මානස විල මැද රණ තිසාරාණෙනි . මානස විල කියන්නේ හිමාලයේ තියෙන විලක් . සාහිත්‍යයේ මේ මනස විල සම්බන්ධව නිතරම කියවෙනවා . මානසවිල සමහරවිට ඇත්තටම තියෙනවා වෙන්න පුළුවන් . එහෙමත් නැත්නම් මානස විල කියන්නේ මනඃකල්පිත විලක් වෙන්නත් පුළුවන් . මේ මානස විල මැද ඉන්නවා කියනවා රත්තරන් පාට හංසයෙක් . රාධා ක්‍රිෂ්ණාට අමතන්නේ මානස විල මැද ඉන්න රණ තිසරාට ක්‍රිෂ්ණාව සමාන කරලා . හිමාල වනයට තමයි බෘන්දා වනය කියලා කියන්නේ . බෘන්දා වනයේ වසන්තයයි කියලා කියන්නේ රාධා දකිනවා තමන්ට ක්‍රිෂ්ණා එක්ක ලිංගිකව එකතු වෙන්න වසන්ත කාලය තමයි මේ එළඹීලා තියෙන්නේ කියලා . 





මලයගිරේ මධු ගීත කලාවයි
තෙබුවන රැකුමේ ඉසිඹු වෙලාවයි
වන රේඛාවේ රණ මොණරාණෙනි
තරුද නොපායන රාත්‍රියයි
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා
ක්‍රිෂ්ණා


මලයගිරේ මධු ගීත කලාවයි . මලය ගිර පැත්තෙන් ඉතාමත් අලංකාර ගීත ඇහෙනවා . තෙබුවන රැකුමේ ඉසිඹු වෙලාවයි .තුන් ලෝකයම දෙවියන් විසින් ආරක්ෂා කරනු ලබන වෙලාවක් තමයි මේ උදාවෙලා තියෙන්නේ . ඒ නිසා කිසිම අනතුරක් වෙයි කියලා බයක් ඇති කරගන්න අවශ්‍ය වෙන්නේ නැහැ . වනරේඛාවේ රණ මොණරාණෙනි . රාධා ඉන්නේ හිමාල වනාන්තරයේ ගමක් සහ වනාන්තරය වෙන්වන ආසන්නයේ තියෙන වණලැහැබක . මේ වනාන්තර කොටසේ ඉන්න රණ මොණරාට ක්‍රිෂ්නාව සමාන කරනවා . එහෙම කියලා කියනවා , වන රේඛාවේ ඉන්න රණ මොණරාණෙනි මාවෙත පැමිණෙන්න කියලා . තරුද නොපායන රාත්‍රියයි . රාධා ක්‍රිෂ්ණාට මේ එන්න කියලා කියන්නේ නැවතත් කායික සම්භෝගය ප්‍රාර්ථනා කරලා . ඒවගේ වෙලාවකදී ආලෝකය නැතිව තිබීම හොඳයි කියලා දෙන්නාම දන්නවා ඇති . ඒ නිසා රාධා කියනවා මේ රාත්‍රියේ තරු වත් පායන්නේ නැහැ . ඒ නිසා පොඩි හරි ආලෝකයක් නැහැ . ඒ නිසා මාවෙත පැමිණෙන්න කියලා . 


ගීතයේ මේ වගේ තේරුමක් තියෙනවා කියලා ඇත්තටම හිතෙන්නේ නැහැ . පාරිසරික වර්ණනා කිරීම වඩාත් වැඩියෙන් තියෙන නිසා ගීතයේ තියෙන්නේ වෙන් වීම නිසා ඇතිවෙන දුක සහ නැවතත් එකතුවෙන්න තියෙන ආශාව කියලා එක පාරටම ගම්‍ය වෙන්නේ නැහැ . 

මේ ගීතයේ සංගීතය නිර්මාණය කෙරිලා තියෙන්නේ උත්තරභාරතීය හින්දුස්තානී රාගධාරී සංගීතය ඇසුරෙන් . භීම්පලාසි කියන රාගය තමයි මේ ගීතයේ අන්තර්ගත මූලික රාගය වෙන්නේ . මේ තියෙන්නේ භිම්පලාසි රාගය ආශ්‍රිත ගීතයක් .



ඇත්තටම මම මේ ගීතය රසවිඳින අවස්ථාවකදී මම මගේ අවධානය වැඩියෙන්ම යොමු කරන්නේ තබ්ලාවට . මොකද තබ්ලාවෙන් වාදනය කෙරෙන වාදන කොටස් ශුද්ධ සංගීතයට වඩාත් හොඳින් ගැළපෙන විදියට නිර්මාණය කරලා තියෙන නිසා . සකීර් හුසේන් වගේ කෙනෙක්ගේ රාගධාරී වාදනයකට සහයවෙන තබ්ලා වාදනයක් ඇහුවා නම් මේ ගීතයේත් ඒවගේ කොටස් අන්තර්ගත වෙලා තියෙනවා කියලා අපිට තේරුම් ගන්න පුළුවන් . 

ගීතය ආරම්භ වෙන්නේ ඕබෝ එකක් සහ සිතාර් එකක් වාදනය කරමින් . මේ වාදන කොටස වාදනය කෙරෙනවත් එක්කම අපිට මැවෙන්නේ ක්‍රිෂ්ණා එනකල් රාධා බලාගෙන ඉන්න අවට පරිසරය ගැන අදහසක් . ගස්වැල් සතුන් කුරුල්ලන් වගේ විවිධ පාරිසරික අලංකාරවත් කොටස් ඒ වාදන කොටසෙන් ඉදිරිපත් කෙරෙනවා . ඊට පස්සේ වාදනය කෙරෙනවා ජල තරංගයක් ආධාරයෙන් වාදන කොටසක් . ඒ වාදන කොටසෙන් දැනෙන්නේ හරියට මොණරෙක් ඇවිදිනවා වගේ පසුබිමක් . ගීතයේ අතුරු වාදන කොටසේත් තියෙන්නේ සම්පූර්ණයෙන්ම පරිසරයේ අලංකාරවත්බව පෙන්නුම් කරන වාදන කොටස් . 

අතුරු වාදන කොටසේ තියෙනවා බටනලාවක් වාදනය කරන වාදන කොටසක් . ඒ බටනලාවත් එක්කම සිතාර් එකකින් වාදනයක් කෙරෙනවා . සිතාර් වාදනයක උච්චතම අවස්තාව , ඒ කියන්නේ ජලා වාදනය කරනවා කියලා කියන්නේ අන්න ඒ වාදන ක්‍රමයට . ඒවගේ සියළුම උත්තර භාරතීය වාදන ක්‍රම මේ ගීතයට ඇතුළත් කරලා තියෙනවා . රාධා ක්‍රිෂ්ණා කතාවත් ඇත්තටම අදාළ වෙන්නේ උතුරු ඉන්දීය කතා වලට නිසාත් , මේ ගීතයට උතුරු ඉන්දීය සංගීත ශෛලීය ක්‍රම යොදාගැනීම ඇත්තටම සාධාරණයි . 

තබ්ලා වාදනය ගැන නම් ඇත්තටම කියන්න වචන නැහැ . හරියට වතුර පාරක් ගල් මුල් තැනිතලා බෑවුම් ඔස්සේ හැපී හැපී හැරෙමින් ගමන් කරනවා වගේ තමයි තබ්ලා වාදනය කෙරෙන්නේ . තබ්ලා වාදනය ඒ තරමටම මනා සංයමයක් ඇතුව වාදනය වෙනවා . හරි තාල ස්ථාන වලට ගමන් කරන අතරේ වාදකයා තමන්ගේ දක්ෂතා වඩාත් හොඳින් ඉස්මතු කරලා පෙන්නනවා . 

හෙඩ්සෙට් එකක් ආධාරයෙන් රෑ වෙලාවක මේ ගීතය සාවධානව ශ්‍රවනය කරන්න . මම මේ කියලා තියෙන දේවල් කොයි තරම් දුරට සාර්ථක ද සාධාරණද කියලා එතකොට තමන්ටම අවධාරණය කරගන්න පුළුවන් . 

========================================================================

මේ ගීතයේ තේරුම කියවලා බලන්න . ඒවගේම තමයි අද කාලේ බස්වල ඇහෙන ගීතත් ශ්‍රවනය කරලා බලන්න . අද කාලේ ඇහෙන ගීත බහුතරයක තියෙන්නේ ඔයා වටේම ගිහින් එන්න . මම භාර ගන්නම් . එහෙමත් නැත්නම් ඔයා මලත් මම සොහොනටවත් එන්නේ නැහැ . මගේ සොහොනටත් ඔයා එන්න එපා . එතනත් තියෙන්නේ විප්‍රයෝගය . මේ ගීතයේත් තියෙන්නේ විප්‍රයෝගය . බලන්න කොයිතරම් සාහිත්‍යවත් විදියට මේ යමුනා ගං තෙර ගීතය නිර්මාණය කරලා තියෙනවද කියලා . අද කාලේ ඒවගේ ගීතයක් බිහිවෙයි කියලා නම් හිතන්න අමාරුයි . ඒවගේම ඉදිරියට නම් කවදාවත් එහෙම ගීත බිහිවෙන එකක් නැහැ . ඒ නිසා මේ ලිපි කියවන ඔයාලාත් ඔයාලගේ දරුවන්ට මේවගේ ගීත අහන්න රස විඳින්න හුරු කරවන්න . 


තවත් ලිපියකින් හමුවෙමු . 

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !!


6 comments:

  1. ඔබේ මේ මෙහවර අතිශය ඉහළින් ම අගය කරමි...!

    ReplyDelete
  2. මියුසික් එකයි නන්දා මාලිනි ගේ වොයිස් එකයි දෙක මේ වචන වලට එකතු උනාම.. කියල වැඩක් නෑ .. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් . පද රචනය සංගීතය වගේම ගායනයත් ඉතාම වැදගත් ගීතයක් සාර්ථක වෙන්න .

      Delete
  3. Nice song, I am kind of sad Nanda Malani is for a while limited to Sunil Ariyarhatna songs.

    ReplyDelete

රසයිද, තිත්තයිද, දිරවගන්න බැරිද, මෙලෝ රහක් නැත්ද, දැනුන රස කිව්වොත් අපිටත් සතුටුයි.

ජ්‍යෝතිෂ කටයුතු සඳහා සම්බන්ධ වන්න

ප්‍රභාශ්වර වාස්තු විද්‍යා උපදේශන සේවාව හරහා සම්බන්ධ වීමට වැඩි විස්තර දැනගැනීම සඳහා ඔබට අවශ්‍ය සේවාව මත Click කරන්න . වාස්තු විද්‍යා උපදේශන සේවයේ Face Book පිටුවට Like කිරීම සඳහා Image එක මත Click කරන්න .

ඔබට අවශ්‍ය මැණික් අවම මිලකට විශ්වාසනීය ලෙස මිලදී ගැනීමට අමතන්න +94716132067
    ඔබගේ සියලුම මැණික් අවශ්‍යතා සඳහා රත්නපුරයේ වාසනාවන්ත පොළවෙන් මතුවන මිණිකැට අවම මිලකට රජයේ පිළිගත් සහතික පත්‍රයක්ද සමග මිලදී ගැනීමට අවස්ථාව . 
    දුරකථන ඇමතුමක් හරහා සම්බන්ධ වන්න . 
    කොළඹ මහනුවර අවට බෙදාහැරීම නොමිලේ . 


    පද්මරාග
    මුතු
    රතුකොරල්
    පච්ච
    එමරල්ඩ්
    පුෂ්පරාග
    දියමන්ති
    කාකනිල්
    ත්න 
    අත් පළඳනා


    ඇතුළු සියලුම මැණික් ආශ්‍රිත මිලදීගැනීම් සඳහා අමතන්න.
Prabhashwara Gems

යන්ත්‍ර පැළඳවීමේ සේවාව පිලිබඳ දැනගැනීමට ඊතලය මත click කරන්න .
    සාර්ථකත්වය අප විසින් පරීක්ෂා කිරීම සිදු කිරීමෙන් අනතුරුව යන්ත්‍ර පැළඳවීම සේවාවක් වශයෙන් පැවැත්වීමට " ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය " දැන් කටයුතු සූදානම් කර තිබේ . 

    වැඩිවිස්තර සඳහා Click here