Breaking

Post Top Ad

Blog Archive

Wednesday, 14 January 2015

හුදකලා වූ පෙම්වතාණෙනි , ඔබ ඔතැනමද මම මෙතැනමද හැමදාම ?






ගෞරවණීය සංඝරත්නයෙන්ද 
අන්‍යාගමික පූජක තුමන්ලාගෙන්ද 
කැබිනට් මණ්ඩලයෙන්ද 
කෑමමේස මණ්ඩලයෙන්ද 
අල්මාරි මණ්ඩලයෙන්ද 
සම්භාවනීය අමුත්තන්ගෙන්ද අවසරයි .

ආදරණීය අම්මේ තාත්තේ මාමේ නැන්දේ ලොකුඅම්මේ ලොකුතාත්තේ පොඩිඅම්මේ පොඩිතාත්තේ අක්කේ අයියේ නංගියේ මල්ලියේ .

දරුවනි අත දරුවනි බඩ දරුවනි භ්රූණයණි කලලයනි යුක්තානුවනි ඩිම්බයනි ශුක්‍රාණුවනි . 

මා මෙතනට පැමිණියේ ග්‍රීක ජනකතාවක් ආශ්‍රයෙන් නිර්මාණය කරනලද ලාංකික ජනකතාවක් ආශ්‍රයෙන් නිර්මාණය කරන ලද නූතන යුගයේ ජනකතාවක් ඉදිරිපත් කිරීමටයි .

ඔන්න ඉතින් බොහොම දුර ඈත අතීතයේ ඉතාම සුන්දර මනස්කාන්ත පස්ට ගමක් තිබුණා . මේ ගම හරිම ලස්සනයි . ගමේ කෙළවරකින් තිබුණේ මහා ඝන වනාන්තරයකින් වැහුණු උස් වූ කඳු ගැටය . ඒ කඳු ගැටයේ තියෙන පිරිසිදු දිය උල්පත් වලින් ආරම්භවන නිල් කැටේට වතුර ගලන ගංගාව ගලාගෙන ගියේ මේ ගම හරහා . මේ ගඟ දෙපැත්තේ තියෙනවා අතුපතර විහිදී ගිය රූස්ස ගස් . 

මේ ගස්වල කුරුල්ලෝ ගී ගයනවා , මී මැස්සෝ ගුම් ගුම් නද දෙනවා , රැහයියෝ කෑ ගහනවා . එව්වද මෙව්වද ඔක්කොම ඒවා තියෙනවා . ඒ ගමේ ලස්සන වගේම තමයි ගමේ ඉන්න අයත් . එයාලත් හරිම හොඳයි . උදේට රෑට නොවරදවාම දත් මදින , කෑමට පසුව අත් සෝදන , මූණ හේදුවට පස්සේ මතක ඇතුව පවුඩර් ගාන හරිම ගුණයහපත් පිරිසක් තමයි හිටියේ . 






ඔය අතරේ හිටියා අහිංසක පිරිමි ළමයෙක් . අපි කියමු ඒ ළමයට සිරිමල් කියලා . සිරිමල්ගේ අම්මයි තාත්තයි ගොවිතැන් කලේ . එයාලට ලොකූ................................... කුඹුරක් තිබුණා . මෙන්න සයිස් කුඹුර . ඒ කුඹුරෙන් එක කන්නයකට වී ගෝනි විස්සක් තිහක් ගන්නවා . තව එයාලට එළවලු කොරටුද තේ වතුද පොල් වතුද රබර් වතුද අරවද මේවද ඒවාද ඔක්කොම තිබුණා . කාලයක් යනකොට සිරිමල්ගේ හිතේ ගැහැණු ළමයෙක් සක්මන් කරන්න ගත්තා . එයාගේ නම සිරිමලී .

සිරිමලී හරිම අහිංසකයි . හතර පෝයටම සිරිමලී සිල් ගන්නවා . ගේ දොර වැඩපල ඔක්කොම පුළුවන් . කන්න උයන්නද , පිහන්නද , මහන්න්ද , ගොතන්නද , වියන්නද , ගැට ගහන්නද ඔක්කොම පුළුවන් . සිරිමලී තමන්ගේ අතින් හදන පොල්සම්බෝලය , බිලින් තෙම්පරාදුව , බටු මෝජුව , කරවල බැදුම හරිම රසයි . ඉතින් මේ දෙන්නා පුංචිකාලේ ඉඳලා දැන හැඳින ගත්තට මොකද කාලයත් එක්ක සිරිමලී යෞවුන් තරුණියක් බවට පත් වුණාට පස්සේ සිරිමල්ගේ හිතේ සිරිමලී ගැන අදහසක් පහල වුණා . 

සිරිමලී තනියම යන එන වෙලාවක් බලලා සිරිමල් මේ ගැන සිරිමලී එක්ක කතා කරා . එකපාරටම කැමති උනේ නැති උනාට පස්සේ කැමති උනා . ඊට පස්සේ ඉතින් දෙන්නා ගෙවල් වල අයගේ ඇස් වලට වැලි ගගහා මල් නෙළුවා , වල් ඉදිරුවා , පොහොර දැම්මා , මල් පිප්පුවා . ඒත් දවසක් සිරිමල්ට උදේ මූණ හෝදන්න අමතක උනා . එහෙමම සිරිමලී හම්බෙන්න ගියා . 

සිරිමලී දැනගත්තා සිරිමල් එන්නෙ මූණ හෝදන්නෙත් නැතුවයි කියලා . පස්සේ සිරිමලී සිරිමල්ව අත්හැරියා . එහෙම අත් හැරලා හැමදාම නොවරදවාම මුහුණ හෝදන කෙනෙක් එක්ක යාලු උනා . අනේ සිරිමල් තනි උනා . සිරිමල් තවමත් තනියම . සීතල දුරුතු මාසය විදියට හඳුන්වන ජනවාරි මාසයේ අද වගේ දවසක තමයි සිරිමල් සිරිමලී යාලු උනා කියලා ඉතිහාසයේ සඳහන් වෙන්නේ .






========================================================================


" හෙලෝ සිරිමල් "

" ආ සිරිමලී .................... කොහොමද ඉතින්  "

" ඔයාට මගෙ කට හඬ තවම මතකයි නේද ? "

" නැතුව නතුව . ඒවා එහෙම අමතක වෙනවද . මල්සිරි මහත්තයා සනීපෙන් ඉන්නවද ? "

" මල්සිරියි මමයි හොඳින් ඉන්නවා . ඔයාට කොහොමද සිරිමල් ? "

" මට ඉතින් එදත් හොඳයි අදත් හොඳයි හෙටත් හොඳයි සිරිමලී " 

" තාම තනියමද ඉන්නේ ? " 

" දෙගුණ වෙනවට වඩා තනිකම හොඳයි සිරිමලී "

" එහෙම කියන්න එපා . මල්සිරිත් ඔයාව මතක් කරා මේ ළඟදි . වෙන කෙනෙක් ගැන හිතන්න දැන් , මම ගැන හිත හිත ඉන්නේ නැතුව " 

" හිහ් කවුද ඔයා ගැන හිත හිත ඉන්නේ ? "

" මම දන්නවනේ ඔයාගේ හැටි . දැන් තනියම හිටියා ඇති . වෙන කෙනෙක් ගැන හිතන්න . මාව අමතක කරන්න . අපි ඔක්කොම දැන් යාළුවො වගේ ඉමු "

" හ්ම්ම්ම්ම් ඔය ටික කියන්නද කතා කළේ ? "

" නැහැ මට ඔයාව මතක් උනා . ඒකයි කතා කලේ " 

" හ්ම්ම්ම්ම් එහෙනම් දැන් ෆෝන් එක තියන්න . වැඩි හොඳ දබරෙටයි කියනවනේ " 

" බුදුසරණයි " 

" බුදුසරණයි "

=======================================================================

මේ ඒ වගේ සිරිමලීලා  සිරිමල්ලට කියන ගීතය .






හුදකලා වූ
පෙම්වතාණෙනි කියන්න
තාරුන්‍යයේ කඩඉමත් පසුවී යතත් 
ඔබ ඔතැනමද
මම මෙතැනමද
හැමදාම.....

දියරළ පෙළකි ඇස
කඳුළු හිත දවනා
මහා සමුදුරක කිමිදී
සෙනෙහෙ පුරනා
‍රැයක් දවාලක් නොබලා
ඔබම සෙවූ පෙම්වතියයි මා
පෙම්වතාණෙනේ...

සඳු හිරු මැදට
සිරවී තැවුල් විඳිනා
ඔබ අද එතැයි
හෙට එතැයි දින ගනිනා
තැනක් නිනව්වක් නැතුවා
ඔබම සෙවූ පෙම්වතියයි මා
පෙම්වතාණෙනේ...


ගායනය : දීපිකා ප්‍රියදර්ශනී පීරිස්



ගී පද : සුනිල් ආර් ගමගේ




තනුව : රෝහණ වීරසිංහ






ඔන්න පෙම්වතෙකුයි පෙම්වතියකුයි ඉන්නවා . දෙන්නා හරිම ආදරෙන් ඉන්නේ . කොච්චර ආදරෙන්ද කියනවනම් දෙන්නට දෙන්නා තම තමන්ගේ දේවල් වලට වඩා හිතන්නේ තමන්ගේ පෙම්වතා හෝ පෙම්වතියගේ දේවල් ගැන . එයාලා කොයිවෙලෙත් දුරකථයෙන් හරි , ලියුම් ලියලා හරි , හමුවෙලා හරි , මොකක් හරි විදියකින් අනිත් කෙනාගේ ඕනා එපාකම් ගැන වද වෙනවා .

මෙච්චර ආදරෙන් හිටපු දෙන්නෙක් වෙන් වෙන්න හේතු උනා කියලා හිතන්න කාරණා කීපයක් තියෙන්න පුළුවන් . ආරවුලක් වෙලා දෙන්නා වෙන් උනා කියලා හිතන්න අමාරුයි . මමනම් හිතන්නේ මේ ගීතයේ හැටියට පෙම්වතියගේ ගෙදරින් අකමැති වෙනවා පෙම්වතාට . ආර්ථික සමාජීය හෝ සංස්කෘතික ප්‍රශ්නයක් නිසා පෙම්වතියට ගෙදරින් ඒ කාරණා සියල්ල සපුරන පෙම්වතෙක් හොයලා දෙනවා .

ඉතින් අවසානයේ ඒ ආදරයට නැවතීමේ තිත සලකුණු වෙනවා . ගතින් බැඳුණේ නැති උනාට දෙන්නා හිතෙන් ඉන්නේ තාමත් එකට . මොකද කිසිම විදියකින් ප්‍රථම ප්‍රේමය හදවතෙන් මුලින් උපුටා දමන්න කිසිම ජගතෙකුට බැහැ . ඒ නිසාම මේ දෙන්නා අතරේ සුළු සුළු ගණුදෙණු පවතිනවා . ඒ නිසාම ඉඳලා හිටලා දෙන්නා කතා බහ කරනවා .

පෙම්වතිය දැන් වෙනත් කෙනෙකුගේ බිරිඳක් වෙලා . ඒත් පෙම්වතා තාමත් තනියම . පෙම්වතියට දුකයි පෙම්වතාට මෙහෙම දෙයක් වෙච්ච එක ගැන . සමහරවිට දෙන්නට පැනලා යන්න හයියක් තියෙන්න නැතුව ඇති . ඒ නිසාම පෙම්වතියට අකමැත්තෙන් හරි ගෙදර අයගේ බලකිරීම මත ඒ යෝජනාවට කැමතිවෙන්න වෙන්නැති . පිරිමියෙක්ට තනියම ජීවත් වෙන්න පුළුවන් කමක් තිබුණත් සමාජයේ තියෙන නම්‍යතාවයේ හැටියට කාන්තාවකට තනියම ජීවත් වෙන්න අමාරුයි . ඒ නිසාම මේ පෙම්වතිය විවාහ වෙන්න ඇති .

මේ ඔක්කොම නෙවෙයිනම් මම හිතන්නේ දෙන්නගේ සුළු අමනාපකමක් දුරදිග ගිහින් දෙන්නා වෙන් වෙන්න ඇති කියලා . පෙම්වතුන් පෙම්වතියන් අතරේ ඉඳලා හිටලා නොහොඳ නෝක්කඩුකම් ඇතිවෙනවානේ . ඒවා ඉතින් බත් කටක් කනකල් විතරයි . ආයෙත් නිවිලා ගිහින් පරණ සුන්දර ලෝකයට දෙන්නා ගමන් කරනවා . ඒත් බරපතල මාතෘකාවක් සම්බන්ධව යම් කතාවක් ඇතිවෙලා තරහ උනොත් ඒක ටිකක් කල් පවතින්න පුළුවන් . මෙතනත් එහෙම උනා වෙන්න බැරි නැහැ . ඒත් ගීතයේ අන්තරා කොටස්වලට ගියාම මටනම් හිතෙන්නේ කලින් කිව්වා වගේ ගෙදරින් අකමැති වෙලා නිසා පෙම්වතිය වෙනත් කසාදයක් කරගන්න ඇති කියලා .

කොහොමහරි දැන් පෙම්වතිය තමන්ගේ පරණ තනිකඩ පෙම්වතාට අමතනවා .





හුදකලා වූ
පෙම්වතාණෙනි කියන්න
තාරුන්‍යයේ කඩඉමත් පසුවී යතත්
ඔබ ඔතැනමද
මම මෙතැනමද
හැමදාම.....

පෙම්වතිය දැන් පෙම්වතාගෙන් අහනවා . පෙම්වත , ඔබගේ තරුණ කාලය දැන් කෙමෙන් කෙමෙන් ඉක්ම යනවා . ඒත් ඔබ විවාහයක් වෙන්නේ නැතුව ඔහොමම ඉන්නද කල්පනා කරන්නේ කියලා . ඔබ ඔතැනමද මම මෙතැනමද හැමදාම කියලා කියන පද පේලි දෙකෙන් අපිට හිතෙන්නේ මේ දෙන්නා තාම බැඳපු නැති දෙන්නෙක් , වයස ඉක්මයන නිසා පෙම්වතිය පෙම්වතාට විවාහය ඉක්මන් කරන්න කියලා බල කරනවා වෙන්නැති කියලා වගේ . 

ඒත් මෙතන පොඩ්ඩක් නැවතිලා හිතලා බැලුවම තේරෙනවා පෙම්වතිය තමන්ගේ ගමන ගිහින් ගමනාන්තය හොයාගෙන ආයෙත් ආපස්සට ඇවිත් මේ ඉන්නේ . එහෙම ඇවිත් නතර වෙලා තියෙන්නේ පෙම්වතා තවමත් නැවතිලා ඉන්න තැන . දැන් ඇයට උවමනා කරන්නේ පෙම්වතාවත් තමා හොයාගත්ත ගමනාන්තයට එක්ක යන්න . ඒත් පෙම්වතියට තමා විවාහ වෙලා ඉන්න නිසා පෙම්වතාව තමන් විසින් එක්ක යන්න පුළුවන් කමක් නැහැ . ඇය දැන් මේ කරන්නේ පෙම්වතාව ඒ ගමනාන්තයට එක්ක යන්න කරන පෙළඹවීමක් .

දියරළ පෙළකි ඇස
කඳුළු හිත දවනා
මහා සමුදුරක කිමිදී
සෙනෙහෙ පුරනා
‍රැයක් දවාලක් නොබලා
ඔබම සෙවූ පෙම්වතියයි මා
පෙම්වතාණෙනේ...

පෙම්වතිය කියනවා පරණ පෙම්වතාට , මම විවාහ වෙලා ගියත් ඔබ නැතුව මම කොච්චර දුක් වුනාද කියනවනම් ඒ දුකට මම අඬපු තරම කියලා නිම කරන්න බැහැ කියලා . මුහුදේ රළ කොයිවෙලෙත් වෙරළ හොයාගෙන එනවා වාගේ හදවද රිදුම් දෙන වේදනාව නිසා ඇතිවන කඳුළු කොයිවෙලෙත් කම්මුල් හොයාගෙන ඇහෙන් රූරා වැටුණා කියලා .

පෙම්වතිය තවදුරටත් කියනවා මම ඔබට කොච්චර සෙනෙහසක් දැක්වූවාද කියනවනම් ඒ සෙනෙහස මහා මුහුදක් වගේ . මම ඒ සෙනෙහස නැමැති මුහුදේ කිමිදෙමින් තමයි ඔබට පෙම් කළේ කියලා . ඉස්සර අපි කොච්චර ප්‍රේම කලාද කියලා කියනවනම් රැයක් දවාලක් බලන්නේ නැතුව ඔබ ගැන සොයමින් තමයි මම උන්නේ කියලා පෙම්වතිය කියනවා .






සඳු හිරු මැදට
සිරවී තැවුල් විඳිනා
ඔබ අද එතැයි
හෙට එතැයි දින ගනිනා
තැනක් නිනව්වක් නැතුවා
ඔබම සෙවූ පෙම්වතියයි මා
පෙම්වතාණෙනේ...

සඳු හිරු මැදට සිරවී තැවුල් විඳිනා කියලා කියන දෙයින් අදහස් කරන්නේ ස්වාමියා සහ පරණ පෙම්වතා කියන දෙන්නා අතරමැද ගිරයට අහුවෙච්ච පුවක් ගෙඩියක් වගේ පෙම්වතිය හිරවෙලා ඉන්නවා කියලා . මොකද දැන් පරණ පෙම්වතා ගැන හොයනවා කියලා දැනගත්තම ස්වාමියාට කේන්ති ගිහින් දොස් කියන්න ඉඩ තියෙනවා . ඒත් එහෙමයි කියලා හිතේ තියෙන ආදරය නිසා පරණ පෙම්වතාව අමතක කරලාම දාලා අහක බලාගෙන ඉන්නත් මේ පෙම්වතියට හිත දෙන්නේ නැහැ .

ඔබ අද එතැයි හෙට එතැයි දින ගණිනා කියලා කියන්නේ තමන් ඉන්න තත්ත්වයට පෙම්වතාත් එයි කියලා දින ගනිමින් තමයි මේ පෙම්වතිය කාලය ගත කරන්නේ කියලා . ඒ කියන්නේ පෙම්වතත් විවාහ වෙයි කියලා බලාපොරොත්තුවෙන් මේ පෙම්වතිය ඉන්නවා කියලා . තැනක් නිනව්වක් නැතුවා කියන්නේ එහෙම තත්ත්වයකට මේ පෙම්වතා එයි කියලා කිසිම විශ්වාසයක් නැහැ කියලා තමයි මගෙ අදහස . සමහරවිට මේ දේවල් එකපාරටම නොගළපෙනවා කියලා හිතෙන්නත් පුළුවන් . ඒත් මටනම් මේවා ගැළපෙනවා කියලා ඇසින් දුටු සාක්ෂි සහිතවම පේනවා .

ආ මට කියන්න බැරි උනා . මේ ගීතයේ මම වඩාත්ම කැමති තැන් හතරක් තියෙනවා . ඒක හිතට තදින්ම කාවද්දන්නේ සංගීතය මගින් . ඒ තැන් හතර තමයි

පළමු අන්තරා කොටසේ තියෙන
" දවනා " කියන තැනයි " පුරනා " කියන තැනයි

ඒවගේමයි දෙවෙනි අන්තරා කොටසේ තියෙන
" විඳිනා " කියන තැනයි " ගණිනා : කියන තැනයි .

මේවා හිතට කාවද්දන්න ඒ ඒ තැන්වල වාදනය කරන බේස් ගිටාර් ස්වර කීපය තදින්ම දායක වෙනවා .

ආයෙත් මේ වගේ සිංදුවක් අරගෙන එන්නම් . එතකල් 

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !


මීට සංවේගයට පත්
වයලීනෝ 

8 comments:

  1. විචාරෙට වැඩිය මං කැමතී අර පස්ට සුකොමල කතා පොඩ්ඩට
    හලි අහිංතකයි...
    හිහි
    ජයවේවා

    ReplyDelete
    Replies
    1. හ්ම්ම් . හැබැයි සමහර අය කියනවා මම අන්තිමට වැඩිපුර ලියලා තියෙන්නේ පූර්විකාව කියලා . හික් හික් . මොනා උනත් මොකෝ කියවන අයට ෆන් නම් මටත් ෆන් :) :)
      බොහොම ස්තූති g-) g-) g-)

      Delete
  2. අර සිරිමල් කතාව එල ද බ්‍රා. සිරිමලි මු දාලා යන්න හේතුව එක දවසක් මුන හොදන්න අමතක විම ඩබල් පුෂප් එල ද බ්‍රා..
    උඔගෙ ලියවිල්ල එල ද බ්‍රා
    අනිවා එකෙක් දාලා ගියා කියලා අඩඅඩ තනියම ඡිවිතකාලේම ඉන්න තරම් මෝඩ ආතල් එකක් නෑ..

    කෙල්ලෝ හරියට පාන් වගේ මෙලෝ රහකුත් නෑ ගුනත් නෑ ඒ වුනාට ගනන්..ගෙවන මිලට වටින්නෙ නෑ

    ReplyDelete
    Replies
    1. එහෙම තමා කෙල්ලන්ට කොල්ලන්ව දාළා යන්න ඕන උනාම ඒක ඒක හේතු හදාගන්නවනේ නේද :) :) :)

      // කෙල්ලෝ හරියට පාන් වගේ මෙලෝ රහකුත් නෑ ගුනත් නෑ ඒ වුනාට ගනන්..ගෙවන මිලට වටින්නෙ නෑ //
      ඔන්න ඕක පට්ටම පට්ට කතාව ආ :) :)
      එළකිරි
      බොහොම ස්තූති g-) g-) g-)

      Delete
    2. මෙන්ඩගෙ කතාව ට නං මං පට්ට ලැයික්
      හිහි ඒක තමා මරුම කොමෙන්ටුව

      Delete
  3. යකඩෝ ඔක්කොටම වැඩිය හපං පටන් ගැම්ම..

    ReplyDelete
    Replies
    1. හැක හැක හැක ........
      බොහොම ස්තූති මෙයා g-) g-) g-)

      Delete

රසයිද, තිත්තයිද, දිරවගන්න බැරිද, මෙලෝ රහක් නැත්ද, දැනුන රස කිව්වොත් අපිටත් සතුටුයි.

ජ්‍යෝතිෂ කටයුතු සඳහා සම්බන්ධ වන්න

ප්‍රභාශ්වර වාස්තු විද්‍යා උපදේශන සේවාව හරහා සම්බන්ධ වීමට වැඩි විස්තර දැනගැනීම සඳහා ඔබට අවශ්‍ය සේවාව මත Click කරන්න . වාස්තු විද්‍යා උපදේශන සේවයේ Face Book පිටුවට Like කිරීම සඳහා Image එක මත Click කරන්න .

ඔබට අවශ්‍ය මැණික් අවම මිලකට විශ්වාසනීය ලෙස මිලදී ගැනීමට අමතන්න +94716132067
    ඔබගේ සියලුම මැණික් අවශ්‍යතා සඳහා රත්නපුරයේ වාසනාවන්ත පොළවෙන් මතුවන මිණිකැට අවම මිලකට රජයේ පිළිගත් සහතික පත්‍රයක්ද සමග මිලදී ගැනීමට අවස්ථාව . 
    දුරකථන ඇමතුමක් හරහා සම්බන්ධ වන්න . 
    කොළඹ මහනුවර අවට බෙදාහැරීම නොමිලේ . 


    පද්මරාග
    මුතු
    රතුකොරල්
    පච්ච
    එමරල්ඩ්
    පුෂ්පරාග
    දියමන්ති
    කාකනිල්
    ත්න 
    අත් පළඳනා


    ඇතුළු සියලුම මැණික් ආශ්‍රිත මිලදීගැනීම් සඳහා අමතන්න.
Prabhashwara Gems

යන්ත්‍ර පැළඳවීමේ සේවාව පිලිබඳ දැනගැනීමට ඊතලය මත click කරන්න .
    සාර්ථකත්වය අප විසින් පරීක්ෂා කිරීම සිදු කිරීමෙන් අනතුරුව යන්ත්‍ර පැළඳවීම සේවාවක් වශයෙන් පැවැත්වීමට " ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය " දැන් කටයුතු සූදානම් කර තිබේ . 

    වැඩිවිස්තර සඳහා Click here