Friday, September 9, 2016

අකීකරුද ඔබේ සිතත් වෙරළේ පෙරළෙන රළ වාගේ ?




කාලෙකට පස්සේ තමයි බ්ලොග් එකේ ලිපියක් ලියන්න වෙලාවක් හොයාගත්තේ . ඒකත් එක දිගට ලියලා ඉවර කරන්න උනේ නැහැ . කොටස් කොටස් තමයි ලියලා තිබ්බේ . දැන් ටිකක් වෙලාව අඩුවෙලා තියෙන්නේ . දන්නෝ දනිති ඒ ඇයි කියලා . නොදන්නෝ ඔය බ්ලොග් එකේ පහළට පහළට ගිහිල්ලා බැලුවනම් . 

ඉතින් මේ දවස්වල බලන්න ලැබුණු කේන්දර සටහන් එක්ක ජීවිතේ කියන්නේ මොකක්ද කියලා හිතෙනවා . සමහරු මැරී මැරී ජීවත් වෙනවා . සමහරු විඳවනවා . විහින් කරගත්ත දේවල් , ඉබේ වෙච්ච දේවල් හැමදේම 
අච්චාරුවක් වගේ කරගෙන විඳවනවා . ගොඩක් දෙනෙක්ට මම ජීවත් වෙන්න ඕන මෙනන් මෙහෙමයි කියලා ඒ අයගේ දෛවයේ ලියවිලා තියෙන හැටියට පුළුවන් තරම් වෙලා අරගෙන පැහැදිලි කරනවා . ඒත් සමහරු ඉන්නවා යතාර්ථය තේරුම් ගන්නේ නැති අය . ඒකට ඉතින් මොනවා කරන්නද ? . අද ලිපිය ලියන්න හේතු වුනේත් කේන්දර බලනකොට දැනගන්න ලැබුණු කතා ටිකක් නිසා හිතට හිතුනු දේවල් ටිකක් .

ආදරය , ප්‍රේමය , විවාහය කියන්නේ ගණුදෙනුවක් නෙවෙයි . කේන්දර ගැන විස්තර කරනකොට මම හැමවෙලේම කියන කතාවක් . ඒත් මට ලැබුණා ඒවගේ කෙනෙක් . එයා එහෙම නිසා මමත් එහෙම කරනවා . ඒ කෙනාගේ කටේ තිබුණේම ඒ කතාව . ගැහැණු කෙනෙක් . ඉතින් මම ඇහුවා එයා එහෙමයි කියලා ඔයත් එහෙම උනාම ළමයින්ට යන කලදසාව මොකක්ද කියලා . ඒත් එයා කියන්නෙම ඒ වුණාට එයා එහෙම නිසා මමත් එහෙමයි කියලා . මම ඊට පස්සේ ඇහුවා දැන් එයා එහෙම ගූ ගොඩක් කෑවොත් ඔයත් එහෙම ඒක එහෙමම කනවද කියලා . මේකද සම්බන්ධයක පරමාර්ථය ? .





ගොඩක්වෙලාවට සම්බන්ධතා වලදී වෙන්නේ එකට එක කිරීම නිසා හොඳ හිත පෑරීම . කෙනෙක් ඉවසනවා අනිත් කෙනා දිගටම ඒ දේවල් කරනවා . එහෙම උනාම තමයි මේ ප්‍රශ්නේ එන්නේ . පස්සේ ඉවසන කෙනා ගිණි කන්ද වගේ පුපුරන්න ගත්තම මොනවා වෙයිද දන්නේ නැහැ . හැම වෙලේම සමාව ගන්න කෙනා පුපුරන්න ගත්තම කොහොම පුපුරනවද කියලා හිතා ගන්න බැහැ .

ගොඩක් වෙලාවට ස්ත්‍රී පාර්ශවයේ තමයි මේ ගැටලුව තියෙන්නේ . සමහර ගෑණු ළමයිනේ මුළු ලෝකෙම තියෙන ඒවා තේරුම් ගන්න පුළුවන් . ඒත් කොල්ලා කියන පොඩි දේ තේරුම් ගන්න මොළයක් නැහැ . ඒ නිසාම පොඩි ප්‍රශ්නේ දික් ගස්සගෙන ඔන්න පටන් ගන්නවා අපි එහෙනම් මේක නවත්තමු . මම දීපු බර්ත්ඩේ කාඩ් වෙසක් කාඩ් ලියුම් මට ආයෙත් දෙන්න . ඔයා දීපුවත් මම දෙන්නම් කියලා . පිරිමි පාර්ශවයත් මෙහෙමම තමයි . ඒත් ගැහැණු පාර්ශවය ටිකක් වැඩියි කියලයි මට හිතෙන්නේ .

ඒත් හදිස්සි කෝපය නිසා එහෙම කරා කිව්වා වුණාට පොඩ්ඩක් හිතලා බලන්න ඔයාලට එහෙම වුණේ ඇයි කියලා . ඔයාට එහෙම කේන්ති ගියේ ඇයි කියලා . බොරුවක් නම් කරන්න දෙයක් නැහැ . කේන්තිය සාධාරණයි . ඒත් සාධාරණ හේතුවක් තියෙනවද නැත්ද කියලා හිතලා බලන්න . ඒවගේම හොයලා බලන්න . එතකොට පුළුවන් අනවශ්‍ය කරදර රණ්ඩු වීම් නවත්ත ගන්න . හැමවෙලේම එක්කෙනෙක් අනිත් කෙනාට සමාව දෙනවා කියන්නේ අනිත් කෙනාගේ නෝන්ජල් කම කියලා හිතාගෙන දිගින් දිගටම එකම දේ වෙනුවෙන් සටන් වැදීමත් ප්‍රශ්න ඇතිවෙන්න ලොකු හේතුවක් .

ඒත් එක්කම මතක තියාගන්න ඕන නයෙක් වුණාම අවශ්‍ය වෙලාවට පෙනය පුප්පන්න ඕන කියලා . එහෙම නැත්නම් මිනිස්සු ලැස්ති වෙනවා දරමිටි බඳින්න . ඔය එක්කම තමයි මට ඔය උඩින්ම තියෙන ෆොටෝ එක fb තියෙනවා දැක්කේ . අහංකාර කම නිසා තමයි ඔය ප්‍රශ්න ආවම අනිත් කෙනාට ඇහුම්කන් දෙන්නේ නැතුව තමන් හිතාගත්ත එකම හිතාගෙන උඩ පනින්නේ . සම්බන්ධතා නවතින්න හේතු වෙන්නෙත් අහංකාරකම කියලා තමයි මම හිතන්නේ . ඔන්න රණ්ඩුවෙලා තරහ වෙලා සම්බන්ධතා නවත්තනවා . ඒත් ඊට පස්සේ කාලයක් ගියාම තේරෙනවා අර නැතිකරගත්තා කෙනාගේ අගය .

එතකොට හොඳ හිත පෑරිලා ඉවරයි . ප්‍රශ්න ඇතිවෙලා ඉවරයි . සමහරවිට දෙන්නා වෙන් වෙලත් ඉවරයි . මම දන්න දෙන්නෙක් ඉන්නවා කලින් හොඳට ඉඳලා දැන් වෙන් වෙලා . දෙන්නා රහසේ කම් සැප වින්දා කියලත් ගොඩ දෙනෙක් දන්නවා . ඒත් කොල්ලගේ තියෙන අහංකාරකමයි කපටිකමයි නිසා කෙල්ල කොච්චර වැඳ වැටුනත් කොල්ලා ආයෙත් පරණ දේවල් අමතක කරලා ආයෙත් ලං වෙන්න උත්සාහ කලේ නැහැ . දැන් ඒ කෙල්ලගේ නැති වෙච්ච ජීවිතයට මොකද වෙන්නේ ? . ගමේ මිනිස්සු රටේ තොටේ මිනිස්සු කියන දේවල් වලට මොනවද වෙන්නේ ? .




සමාජයෙන් අපේ ඔලුවට දාන්නේ ඉන්න බැරිනම් වෙන් වෙන්න ඕන . කියන කතාව . ඒත් ප්‍රශ්නත් එක්ක වෙන් වෙනවට වඩා හොඳ නැත්ද ප්‍රශ්න විසඳගෙන සතුට හොයන එක . ගොඩක් වෙලාවට ෆේස් බුක් පිටුවල තියෙන සමහර දේවල් දැක්කම මමත් ශෙයා කරලා කල්පනා කරනවා කොච්චර දෙයක් මේ ෆොටෝ නිසා වෙනවද කියලා . අදකාලේ මනුස්සයෙක් හිතන හැටි වෙනස් කරන්න මේ fb පෝස්ට් එකක් ඇති . ඒ දේ ඔලුවේ තියාගෙන අන්තිමට සම්බන්ධතා නැතිකරගෙන ජීවිතයම විනාස කරගන්නවා .

රණ්ඩුවක් වෙන්නේ නැත්නම් සම්බන්ධයකින් වැඩක් නැහැ . කියන කතාව හැමවෙලේම තියෙනවා . ඒත් රණ්ඩු වෙන්නේ නැති මිනිස්සු කොච්චර ඉන්නවද . අනිත් කෙනා කරන කියන දේට ආදරෙන් කතා කරලා තේරුම් කරලා දීලා වැඩේ ගොඩ දාගෙන හොඳ හිතත් තියාගෙන ඉන්න මිනිස්සු කොච්චර ඉන්නවද . ඒ එයාලා , ඒත් මට එහෙම ඉන්න බැහැ කියලා හිතනවානම් අන්න ඒක තමයි උද්දච්චකම , ඕන කමක් තියෙනවනම් මිනිස්සුන්ට කරන්න බැරි දෙයක් නැහැ .

කෙල්ලෝ ගොඩක් වෙලාවට හිතන්නේ මට තනියම ඉන්න පුළුවන් . රස්සාව කරගෙන තනියම ඉන්නවා කියලා . ඒත් සමාජය ඒවගේ කෙල්ලෙක් දිහා බලන්නේ මොනවගේ කෝණයකින්ද කියලා මම අමුතුවෙන් කියන්න ඕන නැහැ . ඒවගේම තමයි පිරිමි දැනගන්නත් ඕන කෙල්ලන්ව වැරදියට පාවිච්චි කරන්නේ නැතිව අවසාන අරමුණ පැහැදිළි තත්ත්වයක තියාගෙන සම්බන්ධතා පටන් ගන්න .

කේන්දර බලන එකෙන් සහ මිනිස්සුන්ගේ ජීවිත කතා වලට ඇහුම්කන් දෙන එකෙන් මට ගොඩක් දේවල් ඉගෙන ගන්න ලැබුණා . මේ ලිව්වේ ඒ වගේ හිතුනු දේවල් ටිකක් . ඒ දේවල් එක්ක මෙන්න මේ ගීතය ගැළපෙනවා කියලා මට හිතෙනවා . ඉස්සෙල්ලම අහලා ඉන්නකෝ ගීතය .

අකීකරුද ඔබේ සිතත් වෙරළේ පෙරළෙන රළ වාගේ
අකීකරුයි මගේ සිතත් හමනා සැඩ සුළඟක් වාගේ
ඒ සුළගේ පාව යන්න වළා රොදක් සේ නැගෙන්න
ඒ සුළගේ පාව යන්න වළා රොදක් සේ නැගෙන්න

සුළඟ සැරෙන් හමනා විට ගිනිදැල් තව තව ඇවිලේවී
ඒ ගින්දර නිවාලන්න ඒ සුළඟම විවරණ දේවී

වෙරළේ රළ සැඩ වූවොත් ඔරු කඳ කනපිට පෙරලේවී
නිසල වුනොත් ඒ රළ පෙළ සුවසේ අප මෙගොඩ කරාවි

ගායනය - එඩ්වඩ් ජයකොඩි



සංගීතය - එච්. එම්. ජයවර්ධන



ගී පද - බන්ධුල නානායක්කාරවසම්






මේ ගීතයෙන් කියවෙන්නෙත් ඒ වගේ අදහසක් කියලයි මම හිතන්නේ . අපි බලමු ගීතය කියවල කොහොමද තියෙන්නේ කියලා .

අකීකරුද ඔබේ සිතත් වෙරළේ පෙරළෙන රළ වාගේ
අකීකරුයි මගේ සිතත් හමනා සැඩ සුළඟක් වාගේ
ඒ සුළගේ පාව යන්න වළා රොදක් සේ නැගෙන්න
ඒ සුළගේ පාව යන්න වළා රොදක් සේ නැගෙන්න

කොල්ලා කෙල්ලගෙන් අහනවා ඔයාගේ හිතත් අකීකරුද කියලා . එතකොට ඉතින් කෙල්ල දෙනවා ඇති හොඳ උත්තරයක් . ඒ උත්තරයට පිළිතුරු වශයෙන් කොල්ලා කියනවා අකීකරුයි මගේ හිතත් හමනා සැඩ සුළඟක් වාගේ කියලා . ඒ කියන්නේ දෙන්නට දෙන්නා සෙකන්ඩ් වෙන්නේ නැහැ කියලා . ඒ සුළගේ පාව යන්න වළා රොදක් සේ ඇදෙන්න කියලා කියන්නේ තමන් එක්ක ජීවිතය ගෙවන්න එක් වෙන්න කියලා කරන ආරාධනයක් කියලා තමයි මමනම් හිතන්නේ .

සුළඟ සැරෙන් හමනා විට ගිනිදැල් තව තව ඇවිලේවී
ඒ ගින්දර නිවාලන්න ඒ සුළඟම විවරණ දේවී

මෙන්න මේ කතාව තමයි මට මේ ගීතයේ වැඩිපුරම පැහැදිලි කරන්න ඕන වුණේ . හයියෙන් හුළඟ හමනකොට තමයි ගින්දර වැඩි වැඩියෙන් පත්තු වෙන්නේ . ඒත් ඒ හුළඟම තමයි ගින්න නිවන්නත් හේතු වෙන්නේ . හුළඟ නැතිව පහනකට පත්තු වෙන්නත් බැහැ . පහන නිවන්නත් හුළඟ නැතුව බැහැ .

වෙරළේ රළ සැඩ වූවොත් ඔරු කඳ කනපිට පෙරලේවී
නිසල වුනොත් ඒ රළ පෙළ සුවසේ අප මෙගොඩ කරාවි

මුහුදේ ගමනක් යන්න ආරම්භ කරන්නේ වෙරළෙන් . ඒවගේම තමයි එකට ජීවත් වෙන්න විවාහ වෙන්න තියන ආරම්භය ගන්නේ සම්බන්ධතාවයකින් . මේ ගීතයේ අන්න ඒක විස්තර වෙලා තියෙනවා . වෙරළේ රළ පහර සැර වැඩියි නම් ඔරුව අනික් පැත්ත වුනත් පෙරළෙන්න පුළුවන් . ඒත් මුහුද නිසල වෙනවනම් ඒ ඔරුවට පුළුවන් සුවසේ අපව මෙගොඩ කරන්න .

මේ ගීතයේ පොදුවේ කියන්නේ පිරිමියෙක් තමන්ගේ ජීවිතය ගැන ගැහැණියකට කරන තේරුම් කිරීමක් කියලයි මම හිතන්නේ . තමන් මෙන්න මේ වගේ . ඔයත් ඔයාගේ ජීවිතය වගේ වෙනවනම් අපිට එකට ඉන්න අමාරුයි . ඒ නිසා ඔයා සහ මම දෙන්නාම ඉන්න ඕන අපි දෙන්නටම ගැළපෙන විදියට . එතකොට අපි දෙන්නටම එකට ජීවන ගමන අවබෝධයෙන් පැදගෙන යන්න පුළුවන් . අන්න ඒ කතාව තමයි ගීතයෙන් කියවෙන්නේ .

මේ ගීතයේ අතුරු වාදන පෙරවාදන වල තියෙන්නේ ටිකක් කැළඹීමක් වගේ දෙයක් අඟවන සංගීතයක් . සංසුන් බවක් ඒ සංගීතයේ මිශ්‍ර වෙලා නැහැ . ඒ නිසා මේ ගීතයේ පසුබිමත් එක්ක සංගීතය හොඳට ගැළපෙනවා .


කාලෙකට පස්සේ ගීතයක් ගැන ලොකුවට නැතත් පොඩියට හරි ලියන්න කල්පනා කරේ ගීතයක් ගැන ලියන්න කියලා ඉල්ලීම් කරලා තිබුණු නිසා . එහෙනම තවත් ලිපියකින් හමුවෙමු .

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !

5 comments :

  1. හරකෙක් තමන් බැඳලා ඉන්න ලණුව දිග තියෙනකම් ඈතට යනවා. ඊට පස්සේ ලණුව කඩාගෙන යනවා. අනුන්ගේ වත්තට පැනලා කද්දි මිනිස්සු ගහලා එලවනවා. ගුටිකාලා ආපහු තමන්ගේ වත්තට එනවා. නැත්නම් හරක් හොරෙත් මස් කඩේට අල්ලන් යනවා. මේ වගේ තමයි අනියම් සම්බන්ධකම්.
    හරි වයලෝ මට පොඩි උදව්වක් ඕන. මේක මගේ ඊමේල් එක. saliguruge@gmail.com මට වයලාගේ ඊමේල් එක එවන්න පුලුවන්ද.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මාත් එක්ක කතා කරන්න වැඩිය මහන්සි වෙන්න ඕන නැහැ . ඔය බ්ලොග් එක පහළ තියෙනවා ග්‍රහයෝ නවදෙනා ඉන්න add එකක් . ඒක ක්ලික් කරාම කෙලින්ම මට තමයි සම්බන්ධ වෙන්නේ . හැබැයි ඒ ෆේස් බුක් මැසේජ් . නැත්නම් එතන තියෙනවා ඊමේල් එකක් . ඒකට මේල් කරන්න . එතකොට මම කතාව අදාළ තැනට ගන්නම් .
      බොහොම ස්තූති g-)

      Delete

රසයිද, තිත්තයිද, දිරවගන්න බැරිද, මෙලෝ රහක් නැත්ද, දැනුන රස කිව්වොත් අපිටත් සතුටුයි.