දෛවඥකාමධෙනු






කාලෙකට පස්සේ තමයි ආයෙත් බ්ලොග් එක පැත්තේ ආවේ ලියන්න කියලා . මේ දවස්වල ඉතින් දන්නවනේ මොකද උනේ කියලා . සිංදුවා ගස් බන්දන්න අපිත් එහෙන් මෙහෙන් ඔය පොඩි පොඩි වැඩ කෑලි ටිකක් කරලා දීලා උදවු පදවූ කරා . ඒ නිසා ඉතින් වෙලාවක් තිබුණෙත් නැහැ ලියන්න කියලා . සිංදුවගෙ මංගල්ලෙට පස්සේ හාහාපුරා කියලා ආයෙත් බ්ලොග් එක ලියන්න සැරසෙන්නේ පොතක් ගැන . පොතේ නම දැන් ඉතින් දන්නවනේ . දෛවඥකාමධෙනු තමයි ඔය පොතේ නම .

සාමාන්‍යපෙළ ලියන කාලේ මම දැනට වඩා ගොඩක් පොත් එක්ක ජීවත් උනා . අපේ ගමේ මහගෙදර විකුණලා එහෙ තිබ්බ පොත් සේරම රත්නපුරේ අරගෙන ආවාට පස්සේ මම ඉතින් කලේ ඔය එක එක පොත් කියවපු එක . ඒ පොත්වල වැඩිපුරම තිබුණේ ඉතිහාසය පොත් . ලංකාවේ ඉතිහාසය රුසියන් ඉතිහාසය ප්‍රංශ ඉතිහාසය වගේ විෂයන් තමයි තිබුණේ . ඔය අතරේ නැකත් ශාස්ත්‍රයට අදාළ පොත් කීපයකුත් තිබුණා . ඉතින් මේ ඉතිහාස පොත් කියවන්න පුරුදු උනාට පස්සේ මම තව තවත් ඉතිහාස පොත් කියවන්න පටන් ගත්තා .

ඒ කාලේ වෙනකොට මම 10 වසරේ හිටියේ . මම අතිරේක විෂයන් අතරට ඉතිහාසය විෂයත් තෝරාගත්තා . ඒ මට අනුරාධපුර පොළොන්නරු යුගයන් එච්චර අමාරු උනේ නැහැ . එත් එතනින් එහාට අවුල් ජාලාවක් වෙච්ච ලංකාවේ ඉතිහාසය මතක තියාගන්න ඉගෙනගන්න මමගාව තිබ්බ පොත්පත් මදි නිසා මම පොත් සල්පිලකට ගිය වෙලාවක ලංකාවේ අමරණීය ඉතිහාස යුග හතරක් කියලා පොතක් මිලදී ගත්තා . ඔන්න ඔය පොත තමයි මම මේ දෛවඥකාමධෙනු කියන ග්‍රන්ථය ගැන කුතුහලයක් ඇතිකරන්න මූලික අඩිතාලම දැම්මේ .

මේ පොතේ දඹදෙණි යුගය ගැන ලියවිලා තිබුණු පරිච්ඡේදයේ තිබුණා ඒ කාලයේ ලියවුණු ඉතාමත් වැදගත් පොත්පත් ගැන . මේ පොත්පත් අතරින් දෛවඥකාමධෙනු කියන පොතේ නම මගේ මතකයේ තදින්ම රැඳුනා . ඔහොම කාලයක් ගතවෙනකොට දවසක් ටීවී එකේ තිබුණ ජෝතිෂ්‍ය වැඩසටහනක මේ පොත ගැන තරමක් දුරට විස්තර කෙරුණා .

ඔතනින් තමයි මට මේ පොත හොයාගන්න ලොකු උවමනාවක් ඇතිවුණේ . ඒ කාලේ වෙනකොටත් ජෝතිෂ්‍ය විද්‍යාව ගැන තරමක් දුරට ඉගෙනගෙන හිටියට මොකද මම දැනගෙන හිටියේ නැහැ දෛවඥකාමධෙනු කියන පොත ජෝතිෂ්‍ය ගැන ලියවිලා තියෙන පොතක් කියලා . ඊට පස්සේ ඉඳලා මම මේ පොත හොයන්න පටන් ගත්තා . සරසවිය , ගුණසේන වගේ පොත් කඩවල් වලට යන්න ලැබුණු හැම වෙලාවකම වගේ මම ඇවිදපු පොත් රාක්ක අතරේ මේ පොතත් තියෙනවද කියලා මම විටින් විට බැලුවා . ඒත් ලැබුණේ නැහැ .

ඔහොම කාලය ගෙවිලා ගිහිල්ලා මම ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලයට ආවට පස්සේ ප්‍රධාන පුස්තකාලයේ පොත් අතරෙත් මේ පොත හෙව්වා . අන්තිමට මට අවුරුද්දකට විතර පස්සේ පොත හොයාගන්න ලැබුණා . ඒත් ඉතින් ඒක මගේ සන්තකයේ නෙවෙයිනේ තියෙන්නේ . ඒ නිසා නිවීහැනහිල්ලේ කියවන්න විදියක් නැහැ . මම ප්‍රතිපත්තියක් විදියට පුස්තකාලයෙන් පොත් බැහැරට අරගෙන ඇවිත් කියවන්නේ නැහැ .

මට ඕන නම් පොත එක්කෝ පුස්තකාලයේ ඇතුළේදීම කියවනවා නැත්නම් කඩෙන් අරගෙන කියවනවා .  ඒ නිසා මම කල්පනා කරා මේ පොත කඩෙත් විකුණන්නේ නැත්නම් පුස්තකාලෙන් ගන්නත් විදියක් නැත්නම් මොකද කරන්නේ කියලා . මම හිටියේ මේක ෆොටෝකොපි කරන්න . ඒත් පස්සේ සිංදු මල්ලි මට උපන්දින තෑග්ගක් විදියට දෛවඥකාමධෙනු කියන පොත තෑගී කරා . මෙච්චර කල් ප්‍රින්ට් එකට නොදා තිබුණු පොත නුගේගොඩ මොඩන් පොත් සමාගම විසින් මේ අවුරුද්දේ ආයෙත් මුද්‍රණය කරලා තිබුණා .

ජීවිතයේ මට ලැබුණු වටිනාම දේවල් අතරින් එකක් තමයි ඒ පොත . මොකද කොච්චර ජෝතිෂ්‍ය පොත් කියවලා ඉගෙනගෙන තිබුණත් මේ පොතෙන් ඉගෙනගන්න ගොඩක් දේවල් තියෙනවා . මම හිතන්නේ නැහැ ඒ දේවල් ඉගෙනගෙන ඉවරයක් කරන්න ලැබෙයි කියලා . ඒත් බොරුවෙන් වැහිලා තියෙන ජෝතිෂ්‍ය විද්‍යාව ඒ බොරුවෙන් මුදවා ගන්න පුළුවන් තරම් ඉගෙනගන්න තමයි හිතාගෙන ඉන්නේ . පොතේ පිටකවරයේ ෆොටෝ එකක් මම fb දැම්මට පස්සේ කීප දෙනෙක් පොතේ නම විතරක් කියවලා නුහුරට යන කමෙන්ට්ස් ටිකක් දාලා තිබුණා . ඒ නිසාම තමයි මේ පොත ගැන මම ලියන්න කල්පනා කරේ .

මේ පොත ලියලා තියෙන්නේ අනවමදර්ශී කියලා සංඝරාජ නායක හාමුදුරු කෙනෙක් . එතුමා වැඩ ඉඳලා තියෙන්නේ දඹදෙණි යුගයේ පස්වෙනි බුවනෙකබාහු සහ දෙවෙනි පරාක්‍රමබාහු කියන රජවරුන්ගේ කාල වලදී . දේවපතිරාජ සෙනෙවිතුමා හදවපු අත්තනගල්ල පතිරාජ පිරිවෙනේ තමයි මුන්වහන්සේ වැඩ ඉඳලා තියෙන්නේ . මුන් වහන්සේ ගැන වැඩි විස්තරයක් සඳහන් වෙන්නේ නැහැ . එත් මුන් වහන්සේ බ්‍රාහ්මණවංශික නාහිමි කෙනෙක් කියලා කියනවා .

ඔයාල සිරිපැරකුම් චිත්‍රපටිය බැලුවනම් ඒකෙ ඉන්න සංඝරාජ චරිතය තමයි මේ පොත ලියලා තියෙන්නේ . ඒකෙ තියෙන දේවපතිරාජ කියන චරිතය තමයි මේ පොත ලියන්න අනුග්‍රහය දක්වලා තියෙන්නේ . ඉතිහාසගත වාර්තා අනුව සලකලා බලනකොට දෛවඥකාමධෙනු කියන මේ පොතයි සිදත් සඟරාව කියන සිංහලේ මහා ව්‍යාකරණ පොතයි දෙකම ලියවිලා තියෙන්නේ එකම යුගයේ . ඒ කියන්නේ මේ සංඝරාජ නාහිමියන් අතින් තමයි මේ පොත් දෙක ලියවිලා තියෙන්නේ . ඒ නිසා මුන්වහන්සේ එසේ මෙසේ කෙනෙක් නෙවෙයි කියලා තමයි මම නම් හිතන්නේ . මුන්වහන්සේ තව ලියල තියෙනවා පරෝපකාර ගණිතය කියලා පොතකුත් . ඒ පොත ගැන වැඩි විස්තරයක් ලැබුණේ නැහැ . දන්න කෙනෙක් ඉන්නවනම් කමෙන්ට් කරන්න ඒ ගැන .

දෛවඥකාමධෙනු පොත ලංකාවේ විතරක් නෙවෙයි මහා සෘෂිවරු හිටපු ඉන්දියාවේ පවා ඉතාමත් ගෞරවයට පත්වෙච්ච පොතක් . මොකද මේ පොතේ හැම ජෝතිෂ්‍ය කරුණක්ම පාහේ සටහන් වෙලා විස්තර කරලා තියෙන නිසා . මේ පොතේ මෙන්න මේ පහළින් තියෙන කාණ්ඩ හරහා තමයි ජෝතිෂ්‍ය විද්‍යාව ගැන විස්තර කරලා තියෙන්නේ .


මුලින්ම තියෙන්නේ චරිත ප්‍රකරණය . මේ කොටසින් කරන්නේ එක එක ග්‍රහයන්ගේ චරිත ගැන විස්තර කරන එක .
දෙවෙනි කොටස ආදේශ ප්‍රකරණය . මේ කොටසින් කරන්නේ ගොඩක් වෙලාවට ඵලාපල කියන්න අවශ්‍යවෙන දේවල් ගැන විස්තර කරන එක .
තුන්වෙනි කොටස මංගල්‍ය විධාන ප්‍රකරණය . මේ කොටසින් කරන්නේ නැකත් යෝග වගේ දේවල් ගැන විස්තර කරන එක .

ඔය කොටස් තුන යටතේ තවත් උප මාතෘකා රාශියක් අනුව මේ පොත දීර්ඝව ලියවිලා තියෙනවා . සම්පූර්ණ පොත ශ්ලෝක 2614 කින් සමන්විත වෙනවා . එක ශ්ලෝකයක් රුපියලක විතර මිලක් වෙනවා පොතේ මිල එක්ක සසඳලා බැලුවම . පිටු 750කට ආසන්න ප්‍රමාණයක් පොතේ තියෙනවා . ජෝතිෂ්‍ය කරුණු රාශියක් ඒ අතරේ අන්තර්ගත වෙලා තියෙනවා . ඒ හැම දේම මේ ලිපියෙන් මම විග්‍රහ කරන්න බලාපොරොත්තු වෙන්නේ නැහැ .

ටික ටික ඉගෙනගන්න ගමන් ඔයාලටත් කියවන්න දැනගන්න ලිහිල් බසින් ලියලා ජවුතිස්ස කියන කැටගරිය යටතේ ලියන්නම් . පොත කියවන්න කැමති කෙනෙක් ඉතින් අරගෙන කියවලා බලන්න . ඒත් මෙච්චර මිලක් ගෙවලා පොත අරගත්තට ජෝතිෂ්‍ය ගැන දැනුමක් නැති කෙනෙක්ට නම් කියවලා තේරුම් ගන්න නම් පුළුවන් වෙන එකක් නැහැ . ඒ නිසා ජෝතිෂ්‍ය ඉගෙනගෙන මේ පොතත් කියවලා බලන්න .

නම විතරක් කියවලා පොත් වලට අපහාස කරන්න එපා කියන එකත් මතක තියාගන්න .

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !

Comments

  1. අන්න ඒක හරි.... නම විතරක් කියවලා පොත් වලට අපහාස කරන එක වැරදියි. නමෙන් හැමදෙම කියවෙන්නෙ නෑනේ.......... ඔය සීන් එක දැක්කා දැක්කා වගේ මතකයි බුකියේ.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් ඔව් . මම එක පාරක් නෙවෙයි . මේ පොතේ පිටකවරේ දෙපාරක්ම fb දැම්මා . දෙපාරම උනේ එකම දේ තමයි .
      :( :(
      බොහොම ස්තූති g-)

      Delete
  2. නම විතරක් කියවල පොත් ගැන කමෙන්ට් කරන්නේ පොත් කියවන අය නෙමෙයි "පොත් බලන" අය...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒකනම් සිරා කතාව . කවදාවත් පොතක පිටකාරයක් බලලා ඇතුලේ මොනවද තියෙන්නේ කියලා හිතාගන්න බෑ . මිනිස්සුන්ව පිටින් බලලා මනින්න බෑ වගේ තමයි පොත් පිටින් බලලා මනින්නත් බෑ . :)

      Delete
  3. ස්ක්‍රොල් කරලා පල්ලෙහාට ආවම නම පෙනෙන්නේ නෑ මචෝ. ඒ නිසා උඹ සාත්තර මුදලාලි වැඩේ කරගනින් අපිට කරදර නොකර

    ReplyDelete
  4. macho mata ubath ekka katha karala ahanna dena anna deyak tiyenawa///// mama dubai inne,,,, ubata puluwannam mata wasapp message ekak dapan 00971527227490 or email rigga1382000@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. මගේ ෆේස්බුක් එකවුන්ට් එක මේ සයිට් එකෙන් ඕන කෙනෙක්ට හොයාගන්න පුළුවන් . නැත්නම් මෙතනම කියන්න . ඔයාට උදව්වක් කරන්න විදියක් නැහැ කියලා තමයි මට හිතෙන්නේ ඔයා ඔය අහන හැටියට .

      Delete

Post a Comment

රසයිද, තිත්තයිද, දිරවගන්න බැරිද, මෙලෝ රහක් නැත්ද, දැනුන රස කිව්වොත් අපිටත් සතුටුයි.