Thursday, December 24, 2015

සූර්ය ග්‍රී පර්වතේ දෙදරවා වඩින කඩවර සෙනෙවිරත්න අධිකාරම් දේවතාවුන් වහන්සේ






වකුටු සිරස හැඩ ගවසා වකුටු නියන් මෙන් වැරසැර
වකුටු මූණ කට ඇද කර කාලා මස් බඩ ලොකු කර
වකුටු එනිය බොල්ලෑ දත් යකඩ කිලිය ගෙන අඬ හැර
වකුටු දෙදළකින් ඇනලා රීරි උරා බොන කඩවර

රන් අවුපත සුරතින් ගෙන සලති පවන් සිසිල් වෙන්ඩ
රන් චාමර සුරත දරා සිටිති සබෙන් තෙද වඩින්ඩ
හංස කිකිණි මිහිරි හඬින් සිට සබයට සෙත් පතන්ඩ
වංස තෙදැති කඩවර දෙවි සැනෙකින් පේනට වඩින්ඩ

දැනට අවුරුදු කීපයකට ඉස්සර මට අහන්න දකින්න ලැබුණු අත්දැකීමක් තමයි මේ ලිපිය ලියන්න නිධාන කතාව වෙන්නේ . මම ඉන්න පැත්ත සාම්ප්‍රදායික ගැමි ජීවිතයෙන් මිදිච්ච ගමක් .

දැන් ඉන්නේ ඔක්කොම නවීන ජීවන පන්නයකට හුරුපුරුදු වෙච්ච අය . ගෙවල් දොරවල ඇඳුම් පැළඳුම් පවා දැන් හැමෝගෙම වෙනස් . ඉස්සරනම් අවුරුදු චාරිත්‍ර වගේ දේවල් පවා හරියටම මේ පැත්තේ ගෙවල් වල සිද්ද කරා . ඒත් දැන් ඒවා වියැකිලා ගිහින් . අලුත් පරපුර හිස ඔසවාගෙන එනකොට ඊට කලින් පරපුරවල් ටිකෙන් ටික පැත්තකට වෙනවා කියලා තමයි පේන්නේ . ත්‍රීවිල් එකක් පදින්න පුරුදු උනාම කොල්ලෝ හිතන්නේ එරොප්ලේන් පදින්න ලයිසන් ගත්ත ගානට . කමක් නෑ ඉතින් . ආසාවනේ . අතපය නැතිව ආවම ගොන් කරත්ත එළවන ගානට වැටෙනවා කියලා උපේක්ෂාවෙන් ඒ අය දිහා බලන්න පුළුවන් .

මේ කොච්චර වෙනස්කම් වෙනවා උනත් මම ගමේ දැක්ක එක දෙයක් තමයි අන්ධ විශ්වාස මත පදනම් වෙලා සාම්ප්‍රදායික සමහර දේවල් තවමත් මේ මිනිස්සු අනුගමනය කරන එක . මේ ළඟදී අපේ ගෙදරට පහළ ගෙදරක ජයටම මන්තර මතුරනවා ඇහෙනවා . මන්තරේ සද්දෙයි අර අනිත් එකේ සද්දෙයි හොඳට දන්න කෙනා වෙච්චි එකේ මමත් මිදුලට බැහැලා පොඩ්ඩක් ඒ පැත්තට කණ හරවාගෙන අහගෙන හිටියා .

මන්තර වලට අනුව කළු කුමාර දිෂ්ටිය නවත්තන්න මන්තර මැතිරිල්ලක් තමයි කෙරුනේ . ඊට ටික දවසකට පස්සේ මට දැනගන්න ලැබුණා ඒ ගෙදර නංගි කළු කුමාරයා එක්ක පැනලා ගියා කියලා . පස්සේ ඉතින් ඒ කළු කුමාරයට සමාව දීලා කළු කුමාරයාවම බැඳලා දැන් සතුටින් සමාදානයෙන් ඉන්නවා . මේවගේ ඇහුවම දැක්කම ඒක වසංගතයක් වෙනවා . අල්ලපු ගෙදරට නූල් දැම්මම අනිත් ගෙදරටත් නූල් දාන්න වෙනවා . ඔහොම ඔහොම ඉතින් මේවා වසංගත වෙනවා .

ශිල්පයේ ඇත්ත නැත්ත ගැනවත් ඒ මිනිස්සුන්ගේ අන්ධ භක්තිය ගැනවත් මම මේ වෙලාවේ කතා කරන්න කැමති නෑ . ඒත් මේ කාලේ අහන දකින දේවල් අනුව මන්තර ශාස්ත්‍රය යක්කු දෙවිවරු සිල්ලර වෙලා කියලානම් කියන්න ඕන . හැමදාම කියනවා වගේ අදත් කියන්නේ ඒකම තමයි . ඒ නිසා තමයි මම ඉස්සර ඉඳලම කල්පනා කරේ යක්කු දෙවිවරු භූතයෝ හසුරුවන ශිල්පයේ ඇත්ත නැත්ත ගැන මෙහෙම ලියන්න ඕන කියන එක . ඒ නිසා මම මේ ලියන ලිපි කියවලා කරන්න ඕන මේවා අනුගමනය කිරීමවත් විශ්වාස කිරීමවත් නෙවෙයි . 

හරි දේවල් දැන හඳුනාගෙන කැස්සට උනට නූල් මතුරලා බෙල්ලේ දාගන්නේ නැතුව මේ ශිල්පයේ ගැඹුර අවබෝධ කරගෙන ඒ අනුව යමක් කරගන්න ඕන නම් අදාළ ගැළපෙන අයව හොයාගෙන ඒ දේවල් කරවා ගන්න එක . මට පණිවුඩ එවලා හිත් අමනාපකම් ඇතිකරගන්න එපා . වයලීනෝ සබැඳි කතා ලිපියේ අන්තිමටම මම පැහැදිළිවම කියලා තියෙනවා ඒ වගේ ප්‍රශ්න වලට මම දෙන ඩිරෙක්ට් උත්තර ගැන . කණගාටුවෙන් උනත් මට ඒ දේවල් එහෙම කියන්න වෙනවා . ඒ නිසා ආයෙත් ඉල්ලලා හිටින්නේ ගවේශකයා පර්යේෂකයා ලේඛකයා සහ ශිල්පියා කියන හතරදෙනා පටලව ගන්න එපා කියන එක . 

හීනියට වගේ පාරම්පරික උරුමයක් තියෙන බව හැබෑව . ඒත් මම ඒ උරුමයෙන් දැන් ගොඩක් ඈත් වෙච්ච කෙනෙක් නිසා ලිපියට වඩා වැඩි යමක් මගෙන් බලාපොරොත්තු වෙන්න එපා කියලා කියමින් මම එන්නම් මගේ නිධාන කතාව කියන්න . ඒ කිව්වේ මෙයාලා මම තමා නිධාන කතාව කියන්න පටන් ගත්තේ නැහැ . හැක හැක හැක...





අපේ ගෙවල් වලට කීඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊඊට්ටුවම කියන්නේ ටිකක් කිට්ටුව ගෙදරක රෑට රෑට කාලයක් තිස්සේ පහනක් තිබ්බා . දන්නේ නැහැ ඉතින් කාටද පහන පත්තු කරන්නේ කියලා . සිමෙන්ති වලින් හදපු පහන් පැලක තමයි මේ පහන පත්තු කලේ . ඕක කාලයක් පත්තු කළා . ඊට පස්සේ ඔය ගෙදරට ආවා වරමක් තියෙන ගෑණු කෙනෙක් . මේ ගෑණු කෙනා රෑට රෑට පහන තියලා කන්නලව් කරන්න පටන් ගත්තා . මේ කන්නලව්ව නිසා තමයි දැනගත්තේ මේ පහන රුහුණු කතරගම මහා දේවාලයේ අදෘශ්‍යමාන රන් තොරණේ දකුණේ මුර තේවයේ වැඩ ඉන්න කඩවර සෙනෙවිරත්න අධිකාරම් දේවතාවුන් වහන්සේට කැප වෙච්ච පහනක් කියලා . ටික්ස් කාලෙකින් පස්සේ මේ කන්නලව් කිරීමත් නැවතුනා . ඒත් පහන හැමදාම පත්තු කළා . 

අවුරුද්දක් විතර මෙහෙම පහන පත්තු කලාට පස්සේ මේ ගෙදරට නයෙක් එන්න ගත්තා . සුළු පටු නයෙක් නෙවෙයි . හෙන සයිස් නාග රාජයෙක් . පහන පත්තු කරන වෙලාවට පහන් පැල කිට්ටුව හැමදාම රෑට මේ නයා දරන ගහගෙන ඉන්න පටන් ගත්තා . අපේ වත්තේ මායිමේ තියෙන කළු ගල යට නාග භවනක් තිබුණට ඒ නයි අයියලා මෙහෙම දේවල් කවදාවත් කරේ නැහැ . ඒත් මේ විපරියාසය නිසා ගෙදර අය හොඳටම බය වෙලා හිටියේ .

පස්සේ මේ අය ගෙදර දානයක් දීලා පිං අනුමෝදන් කරා . පහන තියන එක නැවැත්තුවා . ඒත් නයාගේ ගමන නම් නැවතුනේ නෑ . පස්සේ මේ අය ඇදුරන් ගෙන්නවලා ලොකු ගුරුකමක් කරලා තමයි නයා එන ගමන නවත්ත ගත්තේ . නයාව අල්ලලා දෙන්නවත් නයාව මරන්නවත් ඒ අය බය උන නිසා තමයි අන්තිමට මෙහෙම විකල්පයක් ඔස්සේ ගිහිල්ලා මේ කරදරයෙන් මිදුනේ . කතරගම දෙවියන්ගේ දේව සමාගමේ කෙනෙක් හැටියට කඩවර දෙවියන් පවා නාගයින්ට මුවා වෙලා එන එක රහසක් නෙවෙයි කියලා දැනගත්තේ එදා තමයි ඔන්න .

රාත්‍රී කාලයේ ඇවිදින අයට මහසෝනා ගහන්නේ අතේ ඇඟිලි පහක පාර පිටේ හිටින්න . මහසෝනා ගැහුවා කියලා කවුරුහරි ආවොත් පිට හරවලා බලන්නේ මේ ඇඟිලි පාරවල් තියෙනවද කියලා බලන්න . ඉතින් අන්න ඒ වගේ කඩවර යකා ගහන්නේ ඇඟිලි හතරක් හිටින්න . මෙන්න මේ කතාව තමයි කඩවර ගැන මම අහලා තිබ්බ මුල්ම කතාව . ඒත් ඊට පස්සේ පත්තරවල සාත්තර පොට්වල සහ පොත්වල මේ වගේ කතා අහන්න දකින්න ලැබුණට මම ඒවා එච්චර විශ්වාස කලේ නෑ මොකද එයාලා එහෙම උනා කියලා කිව්වට සාක්කි මුකුත් තිබ්බේ නැති නිසා . ඒත් කඩවර දෙවියන් ගැන මම අහපු දැකපු හොඳම සාක්ෂිය තමයි මේ . ඉතින් එහෙව් කඩවර දෙවියන් ගැන කියන්න තමයි මේ ලක ලැස්ති වෙන්නේ .





කඩවර දෙවියන්ගේ උත්පත්ති කතාව ගැන කියනකොට . එක එක දේවල් තියෙනවා . මොකද කාලෙන් කාලෙට මේවා වෙනස් වෙවී එක එක ශිල්පීන් තම තමන්ට ඕන ඕන විදියට මේවා වෙනස් කරගෙන ආව නිසා . කඩවර කෝල් මුර කවි වලින් තමයි අවසාන වතාවට කඩවර උත්පත්තිය ගැන විස්තරයක් සඳහන් වෙන්නේ . ඒ කතාව එක අතකට පිළිගන්න පුළුවන් කියලත් හිතෙනවා . ඒත් ආයෙත් කල්පනා කරලා බලනකොට පිළිගන්න බෑ බෑ වගේ කියලත් හිතෙනවා . ඉන්දියාවේ ඉඳලා ආව ස්කන්ධ සහ ලංකාවේ හිටපු කතරගම දෙවියෝ කියන සංකල්ප කලවම් වෙලා නිසා තමයි මේ ප්‍රශ්න ඇතිවෙන්නේ .  කොහොමහරි මෙන්න මෙහෙමයි මේ කඩවර උත්පත්ති කතාව ගැන සඳහන් වෙන්නේ .

අනුරාධපුරය පැත්තේ ගමක ඉතාම ඈත අතීතයේ ජීවත් උනා එක්තරා මනුස්සයෙක් . මේ මනුස්සයා ඇඟේ පතේ හයිය හත්තිය තියෙන හොඳ ඇඟ පත තියෙන මනුස්සයෙක් . ඉතින් මෙයා ගොවිතැන් කරන කාලෙට ගොවිතැන් කරනවා . කුඹුරු කොටන්න , නියර බඳින්න ඇලවල් කපන්න වගේ වැඩවලට මෙයා හරිම දක්ෂ කෙනෙක් . ඉතින් මේ නිසා මෙයාගේ කුඹුරු වල වී වලින් නම් අඩුවක් උනේ නැහැ . ගොවිතැන් කරන කාලෙට ගොවිතැන් කරාට ඊට පස්සේ මෙයා වැඩි හරියක් කරන්නේ නිදාගන්න එක . ඒත් නිකන්ම නෙවෙයි නිදා ගන්නේ කණපැලෙන්න රා බීලා තමයි නිදා ගන්නේ . ඒ වගේම හොඳට බඩ කට පිරෙන්න කන්නත් ඕන මෙයාට .

දවසක් මෙයාගේ බිරිඳ මෙයාට ගෙදර වැඩ රාජකාරි වගයක් කරන්න කියලා එයාගේ රාජකාරි වගයකට ගෙදරින් බැහැරට යනවා . ඒත් ඉතින් මේ මනුස්සයා කිව්ව වැඩ කරන්නේ නෑ . උයලා තිබ්බ කෑම බීම බඩ කට පිරෙන්න කාලා , රා බීලා ගොරව ගොරව නිදාගත්තා . මෙහෙම නිදාගෙන ඉන්නකොට බිරිඳ එනවා ගෙදර . ඒ එනකොට දකිනවා තමන් කරන්න කිව්ව දේවල් මොකවත් කරන්නේ නැතුව මනුස්සයා කාලා බීලා හොඳට නිදාගෙන ඉන්න හැටි . මේකට මේ බිරිඳට හොඳටම කේන්ති යනවා . ඒ නිසා කරන්නේ උයලා තිබ්බ බත් මුට්ටිය අරගෙන ඇවිත් මේ මනුස්සයට හොඳටම බැනලා බත් මුට්ටිය ඔලුවේ ගහපු එක .

බිරිඳ මෙහෙම කරාට පස්සේ මනුස්සයා හොඳටම කලකිරෙනවා . මොකද කාලා බීලා නිදාගන්නේ කන්න බොන්න ඕන දේවල් හම්බ කරලා තියලා . ඒත් සැනසිල්ලේ ඉන්න නැති නිසා මේ මනුස්සයා බිරිඳට කියන්නෙම නැතුව ගෙදරින් යන්න යනවා . මේ විදියට යන්න ගියාට මෙයට යන්න කියලා තැනක් තිබුණේ නෑ . ඉතින් එයා ජීවත් වෙන්න කල්පනා කරේ වනාන්තරයේ . වනාන්තරයේ ඉන්නකොට මෙයා කෑවේ බිව්වේ ගස්වල කොළ ගෙඩි වගේ දේවල් . කැලේ ඉන්න සත්තුත් එක්ක මෙයා හරිම සමගියෙන් ජීවත් උනා . සමහරවිට ඒ අය මෙල්ල කරගන්න විදියක් මෙයා දැනගෙන ඉන්න ඇති . එහෙමත් නැත්නම් සත්තුන් තේරුම් ගන්න ඇති මේ මනුස්සයාගෙන් තමන්ට කරදරයක් නැහැ කියල . ඒ නිසා සත්තුයි මේ මනුස්සයයි කැලයේ කිසිම් කරදරයක් නැතුව ජීවත් උනා .






දවසක් රජතුමාගේ සේනාව මේ මනුස්සයා හිටපු කැලයේ දඩයමේ ආවා . මුවෝ ගෝන්නු වගේ සත්තු මසට මරාගෙන යන්න තමයි ආවේ . සමහරවිට රජතුමාගේ රාජ භෝජනයට වෙන්න ඇති . එහෙමත් නැත්නම් සෙල්ලමට දඩයමට යන්න වෙන්න ඇති . ඉතින් මෙහෙම දඩයමේ ආවට මේ අයට මොකෙක්වත් අල්ල ගන්න ලැබුණේ නෑ . මොකද මේ කලින් කිව්ව අර ගෙදරින් පැනලා ආව මනුස්සයා රාජ පුර්ෂයින් අලාගෙන ඒ අයට පොලු මුගුරු වලින් ගහලා එළවන නිසා .

දැන් ඉතින් අහන්න එපා රාජ පුර්ශයෝ ගාව දුනු ඊතල කඩු තියෙනවනේ , මේ එක්කෙනා ගාව ඒවා නැහැනේ කියලා . එක කඩුවක් විතරක් තියාගෙන මිනිස්සු 999ක් මරන්න අංගුලි මාලට පුළුවන් උනේ කොසොල් රජතුමාගේ රාජපුර්ෂයින් එක්ක පවා තනියම සටන් කරමින් . ඒ නිසා මෙයාටත් ඒ වගේ හැකියාවක් තියෙන්න ඇති මොකක් හරි . මොකද මම කලින් කිව්වනේ මෙයා හොඳට කන බොන කෙනෙක් කියලා . අනික කැලයේ හිටපු සත්තුන් ගෙන් පවා මෙයාට උදව් ලැබෙන්න ඇති සටන් කරන්න .

ඉතින් අන්තිමට රාජ පුර්ෂයින් හිස් අතින්ම ආයෙත් මාලිගාවට ගියා . මෙහෙම දවස් කීපයක් හිස් අතින් ගියාට පස්සේ දැන් රජ තුමාටත් මස් නැහැ . ඉතින් අන්තිමට කරේ මොකක්ද රජතුමාට පැමිණිලි කරා මෙන්න මෙහෙම යකෙක් වගේ කෙනෙක් ඇවිත් අපිට කරදර කරලා සත්තුන්ව බේරා ගන්නවා . ඒ නිසා අපිට දඩයම් කරන්න විදියක් නැහැ කියලා . පස්සේ රජතුමා විශේෂ සේනාවක් සූදානම් කරවලා ඒ අයව පිටත් කරලා යැව්වා කොහොම හරි මේ කෙනාව අල්ලාගෙන එන්න කියලා .

පස්සේ ඒ සේනාව ගිහින් මේ කෙනාව ල්ලගෙන එනවා . ඒ ආවට ඉතින් වැඩක් නැහැ . මොකද මේ මනුස්සයා කතා කරන්නේ නැහැ . ඔහේ බලාගත්ත අත බලාගෙන ඉන්නවා . ඉතින් රජතුමා එක එක උපයවල් යොදවලා බැලුවා මේ මනුස්සයා කතා කරවන්න . ඒත් කතා කරේ නෑ . පස්සේ නගරය පුරා අඬබෙර ගහන්න සූදානම් කෙරෙව්වා මේ කෙනාව කතා කරවන්න පුළුවන් කෙනෙක් ඉන්නවනම් ඒ කෙනාට වටිනා තෑගී ලබා දෙනවා කියලා .






මේ කතාව ආරංචි වෙනවා අර කෙනාගේ බිරිඳට . ඊට පස්සේ මේ බිරිඳ මාලිගාවට ඇවිල්ලා කියනවා මේ ඉන්නේ තමන්ගේ ස්වාමි පුර්ශයා . මේ මනුස්සයා ගෙදර ඉන්න කාලේ හොඳට බඩ කට පිරෙන්න කාපු කෙනෙක් . දැන් මේ සද්ද නැතුව ඉන්නේ කන්න නැති නිසා . හොඳ රහට කෑම කන්න දුන්නොත් මෙයා කතා කරයි කියලා . පස්සේ රජතුමා ඒ වෙනුවෙන් කටයුතු කරා . ටික දවසක් හොඳට කාපු මේ මනුස්සයා අන්තිමටම කතා කරා .

පස්සේ රජතුමා වෙච්ච දේවල් හිටියේ කොහෙද කෑවේ බිව්වේ කොහොමද වගේ හැම විස්තරයක්ම අහලා දැනගෙන පස්සේ ඇහුවා මේ යන්නේ නියං කාලය වෙච්චි එකේ කැලේ ඇතුලේ ඉන්නකොට කොහොමද වතුර හොයාගත්තේ කියලා . පස්සේ මේ මනුස්සයා කියනවා කැලේ මැද ථියෙනවෙආ දිය බුබුලකින් පෝෂණය වෙන වතුර නොසිඳෙන කඩ වලක් . ඒ කියන්නේ වතුර පිරිලා තියෙන පොකුණක් වගේ තැනක් . මෙතනින් වතුර පාරක් ගලාගෙන යනවා . අන්න එතනින් තමයි වතුර හොයා ගත්තේ කියලා . පස්සේ රජතුමා එතන කලා වැව හදවලා තියෙනවා .

මීට අසමාන වෙනත් කතාවකුත් මම අහලා තියෙනවා . ඒ තමයි මේ මනුස්සයා කතා කරන්නේ නැතුව ඉන්න නිසා අන්තිමට රජතුමා මේ මනුස්සයට මරණ දඬුවම දෙන්න කියලා නියම කරනවා . ඒ වෙලාවේ මේ මනුස්සයා කතා කරා . පස්සේ එයා කිව්වා මම හිටපු කලය ඇතුලේ කවදාවත් නොසිඳෙන දිය බුබුලක් තියෙනවා . එතනට වතුර බොන්න හැමදාම සුදු ඇතෙක් එනවා . මට අභය දානය දෙනවනම් මම ඒ ඇතාව රජතුමාට අල්ලලා දෙන්නම් කියලා . පස්සේ රජතුමා කැලයේ තියෙන මේ තැන බලන්න යනවා . සුදු ඇතාවත් අල්ල ගන්නවා . පස්සේ මේ තැන වට කරලා බැමි බන්දවලා කලාවැව කියන විශාල වැව හදවනවා . මේ වැවේ වැඩ කරවන්නෙත් මේ මනුස්සයාම තමයි .

ඉතින් මේ මනුස්සයාට අන්තිමට ඇමති කමක් ලැබෙනවා . කලා වැවේ සොරොව් බිසෝකොටුවල ක්‍රියාකාරීත්වය , මඩ ඉවත් කරවීම , රැක බලා ගැනීම වගේ හැම දෙයක්ම බලාගන්න දුන්නේ මේ ඇමතිට . කාලයක් යනකොට මේ ඇමතිට අනෙත් ඇමතිවරු ඉරිසියා කරන්න පටන් ගත්තා . මොකද මේ ඇමති ඒක පාරටම ඇමති කෙනෙක් වෙච්ච කෙනෙක් . අනිත් ඇමතිලා වගේ කිසිම වෙනත් සුදුසුකම් නැතිවයි මේ ඇමති පත් වුනේ . ඒ මදිවට වැව් කර්මාන්තය කරවන පිරිසට අධිපති සෙනෙවිරත්න පදවියත් මේ ඇමතිට ලැබුණා . ඉතින් අනිත් ඇමතිලා තවත් ඉරිසියා කළා .

ඔහොම කාලයක් යනකොට එක නියං කාලයක් ආවා . මේ නිසා කලා වැවත් හිඳිලා ගියා . හිඳුනා කියන්නේ ඉතින් වතුර නැත්තටම නැති වුනා කියන එක නෙවෙයි . කුඹුරු වැඩ වලටත් වතුර මදි උනා කියන එක . මේකට ඒ කාලේ තිබ්බ හොඳම බෙහෙත් තමයි දවස් හතක් වැසි පිරිත් සහිතව පිරිත් දේශනා කිරීම . සාම්ප්‍රදායානුකූලව වැසි පිරිත් දේශනා කරන්නේ වැවේ වැව් බැම්මේ සාදවන ලද පිරිත් මණ්ඩපයක . මේ පිරිත් මණ්ඩපය සාදවලා හාමුදුරුවරු වැඩම කරවලා පිරිත් දේශනා කරවලා ඒ කටයුත්ත සම්පූර්ණ කරන්න සියලුම වගකීම් පැවරිලා තිබුණේ මේ ඇමති තුමාට .





ඉතින් ඔන්න පිරිත් දේශනා කරනන සියලුම දේවල් සම්පූර්ණ කරලා හාමුදුරුවරු පිරිතට වඩිනවා . මේ වැවේ වැව් බැම්මේ තියලා තියෙනවා විශාල මැටි කොතලයක් . වහිනකොට මේකට වතුර පිරෙන තරම අනුව වැවේ වතුර පිරෙන ප්‍රමාණයත් මැනගන්න  පුළුවන් . ඉතින් මේ කොතලය හිල් කරන්න කියලා මේ ඇමති තුමාට ඉරිසියා කරන අනිත් අමතිලාගෙන් කෙනෙක් හාමුදුරු කෙනෙක්ට කිව්වා . මේ හාමුදුරුවෝ වයසයි . ඒ නිසා අතේ අරගෙන ආව හැරමිටියෙන් කාටවත් පේන්නේ නැති වෙන්න අර කොතලයේ අඩියට ඇනලා ඒක හිල් කරා . ඊට පස්සේ සුපුරුදු පරිදි පිරිත් දේශනාව ආරම්භකලා .

දවස් හත පිරීගෙන එනකොට ඔන්න වහින්න පටන් ගත්තා . වහිනවා වහිනවා දැන් නවතින්නෙම නෑ . වැවත් ටික ටික පිරෙන්න පටන් ගත්තා . ඇමති තුමාත් සන්තෝසෙන් බලාගෙන හිටියා කොතලය පිරෙනකල් . ඒත් කොතලය පිරෙන්නේ නෑ . වැවේ වතුර වැඩි උනාට පස්සේ ඇමති තුමා කොතලය පරීක්ෂා කරලා බැලුවා මොකද වෙලා තියෙන්නේ කියලා . එතකොට තමයි ඇමති තුමා දැනගත්තේ කොතලය හිල් කරලා කියලා . හාමුදුරුවරුන්ට ඇරෙන්න වෙන කෙනෙක්ට කොතලය තියෙන තැනට යන්න උනෙත් නැති නිසා කොතලය හිල් වෙන්න හාමුදුරුවරුන්ගේ සම්බන්ධයක් තියෙන්න ඕන කියලා ඇමති තුමා කල්පනා කරා .

මේ කල්පනාව අතරේ තමයි දැනගන්න ලැබුණේ වැවේ වතුර වැඩිවෙලා එක පැත්තක වැව් බැම්ම කඩාගෙන ගමක් යට කරගෙන මහා ජාල කඳක් පල්ලම් බහින්න අරගෙන කියලා . ඇමති තුමාට තරහක් වගේම භයක් ඇති උනා . මොකද දැන් රජතුමාගෙන් තමන්ට මරණ දඬුවම ලැබෙන නිසා .  පස්සේ තමන්ගේ කඩුවෙන් අර පිරිත් කිව්ව හාමුදුරුවරු සියලු දෙනාම මරලා දාලා කලා වැවට පැනලා තමනුත් ජීවිතය නැති කරගත්තා . මෙහෙම ජීවිතය නැති කරගත්තට පස්සේ මෙයා යක්ෂයෙක් වෙලා ඉපදුනා . කඩවලට පැනලා ජීවිතය නැති කරගත්ත යකා කඩවර කියලා නම් උනා . ඔන්න ඔහොම තමයි කඩවර යකා ඉපදුනා කියලා කියන්නේ .

කඩවර යකා වෙලා ඉපදුනාට පස්සේ මේ යක්ෂ රූපය විටින් විට ගමේ මිනිස්සුන්ට පේන්න වැවේ ඉඳලා මතුවෙලා නැතිවෙලා තියෙනවා . කළා වැව හැදෙව්වේ තමන් නිසා . මෙන්න මේ නිසා කලා වැව තමන්ගේ වාසස්ථානය කරගන්නත් කඩවර යක්ෂයා අමතක කලේ නෑ . කඩවර මනුස්සයෙක් වෙලා ඉන්න කාලෙත් හොඳට කාපු බීපු කෙනෙක් . ඒ නිසාම යක්ෂ ආත්මය ලැබුණත් මෙයාට හොඳට කන්න බොන්න නම් ඕන උනා . ඒ නිසා මේ යක්ෂයා තැනින් තැන ඇවිද ඇවිද කන්න පුළුවන් දේවල් කෑවා . රා බිව්වා . හැබැයි සත්තු මරාගෙන කෑවේ නෑ . වැඩිපුරම කෑවේ තොවිල් වගේ දේවල් වලදී පූජා කරන පුළුටු ද්‍රව්‍ය .






කාලයක් යනකොට මෙයාට හොඳ කෑමක් ලැබෙන්න පටන් ගත්තා . මෙයා ඒ වෙනකොට හිටියේ කතරගම දෙවියන්ගේ දකුණු ආසනය පිහිටලා තියෙන ප්‍රදේශයේ . මේ පැත්තෙන් තමයි කතරගම දෙවියන්ට දේවාලයේ කපු මහත්වරු මුරුතැන අරගෙන යන්නේ . දෙවියන්ට තියන මුරුතැන අඩුම තරමේ හදන කෙනාටවත් රස බලන්න වරම් නැහැ . ඒත් මේ කඩවර යක්ෂයා ඒකට බය උනේ නෑ . කපු මහත්වරුන්ගේ ගමන භාදා කරලා කඩවර යක්ෂයා කතරගම දෙවියන් වෙනුවෙන් හදපු මුරුතැන කන්න පටන් ගත්තා . පස්සේ දවසේ කපු මහත්තයා මේ ගැන කතරගම දේවාලයේ දෙවියන් ඉදිරියේ කන්නලව් කරා . එදා රෑ කතරගම දේවාලයේ කපු මහත්තයට කතරගම දෙවියන් දෘශ්‍ය මාන උනා .

පස්සේ කතරගම දෙවියෝ ඇහුවා කවුද මේ මුරුතැන ගන්න කෙනා කියලා . පස්සේ කපු මහත්තයා කිව්වා ඔබ වහන්සේගේ දකුණු ආසනය කිට්ටුව ඉන්න යක්ෂයෙක් මුරුතැන කනවා කියලා . පස්සේ කතරගම දෙවියෝ යනවා දකුණු ආසනය පිහිටලා තිබුණු ප්‍රදේශයට . එහෙදී කතරගම දෙවියන්ය ඈත ඉඳලාම කඩවර යක්ෂයා දකින්න ලැබුණා . පස්සේ කතරගම දෙවියෝ කඩවර එක්ක කතා කරලා අන්තිමට කඩුවකුත් දීලා කිව්වා අසුරයින් එක්ක යුද්ධ කරලා එන්න . දිනුවොත් තමන්ගේ සේනාවට එකතුකරගන්නවා කියලා . පස්සේ කඩවර අසුරයින් එක්ක යුද්ධ කරලා ජය ගන්නවා . මේ ජයග්‍රහණය පත්තිනි දේවිය දකිනවා.

පත්තිනි දේවිය තමයි කඩවර යක්ෂයා අර්ධ දේව තත්ත්වයට පත් කරන්නේ . පස්සේ කඩවර දේවත්වයට පත්වෙලා තමයි කඩවර කතරගම දෙවියන් හමුවෙන්න එන්නේ . කතරගම දෙවියන් කඩවර දෙවියන්ට තමන්ගේ දකුණු ආසනයේ වැඩ ඉන්න වරම් දෙනවා . ඒ වගේම තමන්ගේ යක්ෂ සේනාවට අධිපති සෙනෙවිරත්න අධිකාරම් තනුතුර ලබා දෙනවා . ඒ වගේම තමයි රුහුණු කතමගම මහා දේවාලයේ ඉදිරියේ පිහිටලා තියෙනවා කියලා කියන සාමාන්‍ය මනුෂ්‍යයින්ට නොපෙනෙන අදෘශ්‍යමාන දිව්‍යමය රන් තොරණේ දකුණු පැත්තේ මුර තේවය දිනකට වරක් කරන්නත් කඩවර දෙවියන්ට නියම කරනවා .

ඔන්න ඔහොමයි කඩවර දෙවියෝ ඇතිවෙන්නේ . යක්ෂයෙක් උනත් කඩවර කියන්නේ අර්ධ දේව තත්ත්වයේ ඉන්න කෙනෙක් . ඒ නිසා කඩවර දෙවියන් හා යක්ෂයා කියන තත්ත්ව දෙකේම ඉන්නවා කියලා තමයි කියන්නේ . හැම දවසකම රෑ වූ හත් පැය හමාරට කඩවර දෙවියන් යක්ෂ තත්ත්වයට පත් වෙනවා . පහු වෙනිදා හිරු නැග හත් පැය හමාරට ආයෙත් දේවත්වයට පත් වෙනවා . ඒ කියන්නේ මේ හතහාමාරට නෙවෙයි . මේ කියන්නේ දවස පැය හැටකට බෙදලා තියෙනකොට ගන්න වෙලාව අනුව . ඒ කියන්නේ සිංහල පැයකට තියෙනවා විනාඩි 24ක් . එහෙම බැලුවම ඉර උදාවෙන වෙලාව අනුවත් ඉර බසින වෙලාව අනුවත් මේ වෙලාව වෙනස් වෙනවා . ඒ අනුව තමයි අදාළ වෙලාව ගණනය කරලා ගන්න වෙන්නේ . මොකද අපිට ඔරලෝසු තිබුණට අමනුස්සයින්ට ඔරලෝසු නැහැනේ .



                                        



ඉතින් කඩවර දෙවියන් ඉතාම බලසම්පන්න දෙවි කෙනෙක් කියන එක අමුතුවෙන් කියන්න දෙයක් නැහැ . කඩවර කියන්නේ ලංකේශ්වර උතුම් මහ රාවණා මහරජතුමාගේ කාලේ ඉඳලා පැවත එන කෙනෙක් කියලා සමහර අය සාක්ෂි සහිතව කරුණු ගෙනහැර දක්වනවා . ඒකත් වෙන්න පුළුවන් . ඒත් ඒ කතාම මම මෙතන ගාවන්න කැමති නැහැ . කඩවර කංකාරිය ගැන යමක් ලියන්න හිතුනු දවසට ඒක ලියන්න කියලා පසුවට කල් තියනවා .

කඩවර දෙවියෝ දේවත්වයට පත් උනාට පස්සේ ලංකාවේ කරදිය වළල්ල වටේ එක වතාවක් ඇවිදලා බලනවා කියලා මතයක් තියෙනවා . මේ වෙලාවට මේ පාර කිසිම කෙනෙක්ට අවහිර කරන්න දෙන්නේ නැහැ කියලත් කියනවා . කඩවර කට්ටුවේ සේනාව කඩවර දෙවියෝ වඩින පාර පැහැදිලි කරලා තියනවා කියලා කියනවා . ඒත් දවසක් ජයරත්න කලුකම්බිලි දේවතාවා මේ පාර අමතක වීමකින් අවහිර කරපු නිසා කඩවර දෙවියෝ කම්බිලි දේවතාවාට දඬුවම් දුන්නා කියලාත් කතාවක් තියෙනවා . ඒ දඬුවම තමයි කිල්ලෝටෙකින් වැලි ඇදලා බිංගිරිය රාජමහා විහාරයේ මළුව පුරවන්න කියපු එක .

කඩවර දෙවියන් කතරගම දෙවියන්ගේ සහ වල්ලිඅම්මාගේ විවාහය වෙනුවෙන් පත්තිනි දේවතාවිය නියෝජනය කරන්න වැඩියා කියලා කතාවකුත් තියෙනවා . තව දවසක කතරගම දෙවියෝ වඩිනවා කඩවර දෙවියන්ගේ විමානයට . ඒවෙලාවේ කතරගම දෙවියෝ දකිනවා කඩවර දෙවියන්ගේ මුරුතැන් ගොටුව . මේ මුරුතැනෙන් ටිකක් කන්න කතරගම දෙවියන්ට ආසා හිතිලා මුරුතැන් ගොටුව අරගෙන යනකොට කඩවර දැකලා තියෙනවා ඒක . පස්සේ කඩවර කරලා තියෙන්නේ කතරගම දෙවියන්ගේ අතින් ඒක උදුරාගෙන කාපු එක . ඔන්න ඔය වගේ කඩවර ගැන රසවත් කතා තියෙනවා . කඩවරට කැපවෙච්ච ප්‍රධාන දේවාලය තියෙන්නේ කලාවැවේ වැව් ඉස්මත්තේ . ඒවගේ තවත් දේවාල ගණනාවක් තියෙනවා .

කඩවර වෙනුවෙන් පහන් දල්වන අයට මම දෙයක් කියන්න කැමතියි . සූනියම් දෙවියන්ට වගේම කඩවර දෙවියන්ටත් පහන් දල්වනකොට අමතක කිරීම් නම් කරන්න එපා . කරනවානම් ඒ වෙනුවෙන් කැප වෙලා කරන්න . නැත්නම් කරන්නේ නැතුව ඉන්න . කඩවර සම්බන්ධව මම අහලා තියෙන කතා අනුව බැලුවම මේවා අතපසු කරන්න නම් එපා කියලා තමයි මම කියන්නේ .






මම දන්න හැටියට කතරගම දෙවියන්ගේ වමත් මුර තේවය හිමි වෙන්නේ සූනියම් දෙවියන්ට . දකුණත් මුර තේවය හිමි වෙන්නේ කඩවර දෙවියන්ට . ඒ නිසා දෙන්නම එක වගේ තමයි දඬුවම් දෙන්න ගත්තම දෙන්න පටන් ගන්නේ . නයි එනවනම් තමන් තියන පහනට , එතන මොඅක්ක් හරි වැරද්දක් තියෙනවා . ඒ නිසා මම කියන්නේ මේ වගේ දේවල් එක්ක සෙල්ලම් කරන්න එපා කියලා .

කඩවර දෙවියන් පුද ලබන ප්‍රධානම ශාන්ති කර්ම දෙක තමයි කඩවර කංකාරිය සහ කොහොඹා කංකාරිය . මේ කංකාරි වලදී කඩවර ගොටුව කියන එක හරිම වැදගත් දෙයක් . මේ කදවෙඅර ගොටුවට ගොඩක් වෙලාවට දෙවියන්ට අදාළ කෑම වර්ග වගේම යක්ෂයින්ට අදාළ මස් පුළුටු අරක්කු රා වගේ දේවල් පවා තියනවා . ඒක කඩවරගේ හැටියට සම්මත කරගත්ත දෙයක් . ඒවගේ දේවල් තියලා තමයි කඩවර දෙවියන්ගෙන් පිහිට ආරක්ෂාව ප්‍රාර්ථනා කරන්නේ .

කඩවර යක්ෂ කට්ටුව ගත්තම එක එක නම් තියෙන කඩවරලා ඉන්නවා .

අඳුන් කඩවර
සඳුන් කඩවර
මල් කඩවර
පුළුටු කඩවර
කළු කඩවර
දළ කඩවර
කුමාර කඩවර
අලුයම් කඩවර
සැන්දෑ කඩවර
මැදියම් කඩවර
රීරි කඩවර

මේ ඔක්කොම අර කලින් කිව්ව මුල් කඩවරගේ පරිවාර යක්ෂ කට්ටුවේ කඩවර යකුන් මිස මුල් කඩවර දෙවියන් නෙවෙයි . මුල් කඩවර දෙවියන් ගුරුකම් හැම එකකටම වඩින්නේ නැති එක කවුරුත් දන්නා අත්තක් . ඒ වෙනුවෙන් එන්නේ මේ වගේ පරිවාර සේනාවේ කෙනෙක් තමයි . මුල් කඩවරට තියන පූජාව කැප ගන්න මේ අය අදාළ කාරණාව ඉෂ්ට සිද්ධ කරලා දෙනවා .

කඩවර යක්ෂයාගේ මල් පැන්නිල්ල වගේ ගුරුකම් වල ඉඳලා සංකීර්ණ ගුරුකම් කොඩිවින වගේ දේවල් කඩවර එක්ක බැඳිලා තියෙනවා . කඩවර පෙරළුම කියන මහානුභාව සම්පන්න මන්ත්‍රයේ ඉඳලා කඩවර කට්ටුවේ වින කපන්න විවිධ මන්තරත් ගොඩ නැගිලා තියෙනවා . කඩවර කංකාරියට ලියන්නත් විස්තර ඉතුරු කරගෙන මෙතනින් ලිපිය අවසන් කරන්නම් .

ගොඩක් අය කියනවා බොරු මන්තර දාන්නේ නැතුව ඇත්ත මන්තර දාන්න කියලා . ඒක කියන්නේ මේවා ලියන්න ගත්ත කාලේ ඉඳලා . අද එහෙනම් දාන්නම් ඇත්ත මන්තරයක් . කියවලා බලන්නකෝ . කටින් කියන්නේ නැතුව හිතෙන් විතරක් කියවලා බලන්න .

මේ තියෙන්නේ කඩවර යක්ෂයා ගෙන්නන මන්තරයක්

ඕන්නමෝ සූර්යග්‍රී නුවර වේතාල නම් හිමයේ සීතාපතී බිසවුන් වහන්සේගේ ලයපලා උඩගිය ලේ ගොබයෙන් උපන් රීරි කඩවරයා දිෂ්ටි බන්ධ වර වර ලමැද පපු කැවුතු මොලින් උපන් මිනී කඩවරයා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර රාජ කඩවරයා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර වැදී කඩවරයා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර සොහොන් කඩවරයා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර වැදී කුමාරී දිෂ්ටී බන්ධ වර වර සොහොන් කුමාරී දිෂ්ටී බන්ධ වර වර සීතා පතී දේවතාවී දිෂ්ටී බන්ධ වර වර ගොබර අම්මා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර පත්තිනි අම්මා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර සූර්ය ග්‍රී පර්වතේ දෙදරවා වර වර අකනිට්ටා බ්‍රහ්ම ලෝකේ ඉඩ හරවා වර වර රාම ග්‍රී කූට පර්වතේ වෙව්ලවා වර වර කියා මල රජ්ජුරුවෝ සූර්ය ග්‍රී පර්වතේදී ඊතන කෙන්දෙන් බැඳ මැණික් කරඬුවට දමා තනිපල බන්ධනේට හිර තඩුත්තු කල මිනී කඩවර යක්ෂයා දිෂ්ටී බන්ධ වර වර එස්වාහඃ...........

මෙන්න මේක තමයි වින කපන්න ගන්න මහානුභාව සම්පන්න කඩවර පෙරළුම මන්ත්‍රය කියන්නේ

ඕන් පත්‍රාඩි ශර ගිනි කඩවර පෙරලුම් ආපිට හැරී වින කල අයගේ හිස ලේ පපු මස් බිලි ගං ඕඩු පලයන් අප්පොච්චි එලේන්ද්‍රි ඕඩු..............

ඕන් කන්දප්පා ශර ගිනි විසි ලේ කඩවර පෙරලුම් වර වර බන්ධන සුං සුං නමඃ ...........................

ඕන් රාම රාම කන්ධ කුමාර කළු කම්බිලි තොට කඩවර පෙරළුම් වින බන්ධන පිපිරී ආපිට හැරී පයලන් තෝස්වාහඃ.................

ඕන් ඊශ්වර කාඩේරියුම් දළ කඩවර පෙරලුම් කට්ටු බන්ධන ඉනා බන්ධන හැට හතරක් බන්ධන කැපී පලයන් තෝස්වාහඃ...............

ඕන් ඊශ්වර ගිනි මාලාව පැළඳි කඩවර පෙරළුම් තොටයක් දෙමල පිල්ලි බන්ධන කැපී ඉඩහැරී එලාගන් දේවතාවා එලාගන් ........................

ඕන් කමල ගිනි විෂ්ණු නාරායනේ රන් දුනු පුපුරුවා වැදි කඩවර පෙරලුම් එකසිය අටක් අංගං නවසියයක් සූනියම් වඩාපු ඇදුරාගේ හදවත පපු මස් කැපකර එලාගන් පලයන් තෝස්වාහඃ....................

ඕන් විෂ්ණු ශර භෛරව තෝංගු මල් කඩවර පෙරලුම් බන්ධන කැපී ආපිට පෙරලීයන් තෝස්වාහඃ..................

එහෙනම් ආයෙත් ලිපියකින් හමුවෙමු .

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !

16 comments :

  1. රසවත් කතාවක්. මමත් මේක අහල තියනවා.ඒත් මෙහෙම සවිස්තරව නොවෙයි. නොදන්න බොහෝදේ දැනගත්තා.
    මිතුර මට නොතේරෙන දෙයක් තිබෙනවා.
    ඒ මදිවට වැව් කර්මාන්තය කරවන පිරිසට අධිපති සෙනෙවිරත්න පදවියත් මේ ඇමතිට ලැබුණා . //

    සෙනෙවිරත්න පදවිය හමුදා සේවයට අදාල දෙයක් බවයි එහි නම දෙස බලන විට පෙනෙන්නෙ. එය එසේ නොවේද .මේ පදවිය වැව් සම්බන්ධ එකක්ද
    කරුනාකර කියා දෙන්න.

    ReplyDelete
    Replies
    1. යුද්ධෙට යන අය විතරන් නෙවෙයිනේ සේනාව කියන්නේ . ධාතුසේන රජතුමාත් විශාල වශයෙන් වැව් හදවපු නිසා ලොකු සේනාවක් ඉන්න ඇති වැව් හදවන වැඩ කරන්න . ඒ නිසා ඒ සේනාවට අධිපති නිසා කඩවර ඇමති වෙලා ඉන්න කාලේ සෙනෙවිරත්න නම ලැබුණා කියලා කියන කතාව අපිඋට විශ්වාස කරන්න පුළුවන් නේද ?

      බොහොම ස්තූති g-)

      Delete
  2. තවත් හොද වැදගත් ලිපියක් වයලීනෝ ලියල තියනවා. නියමයි.
    කතරගම දෙවියො ගැනයි කඩවර දෙවියො ගැනයි ලියල තියන හින්ද. මම ලගදි කියවපු මතුගම මහින්ද විජේතිලක මහත්තයා ලියල තියන අති පූජ්‍ය බලන්ගොඩ ආන්නද මෛත්‍රී හාමුදුරුවන් වහන්සෙ විසින් කථිත "අපට නොපෙනෙන ලෝකය හා වෙනත් දෑ" කියන පොතෙ කොටසක් උපුට දක්වන්නම්. මේක උපුටල දක්වන්නේ කඩවර දේවතාවෝ තමයි දැනට කතරගම බාරව කටයුතු කරන්නේ කියල කියන එක කියන්න.

    (පිටුව 39 - 41)

    නාඩි වාක්‍ය අනුව විස්තර වී ඇති කතරගම දෙවියන්ගෙ කතාව මේකයි.

    දබදිව සුබ්‍රහ්ම්ණය්‍ය කියල දේවතාවෙක් හිටියා බුදු හමුදුරුවෝ මේ දෙවතවන්ට කත කරල මෙන්න මෙහෙම කියල තියනව.

    සුබ්‍රහ්ම්ණය්‍ය , ලංකාවේ තියනවා රෝහණ ජනපදය කියල ප්‍රදේශයක් ඒ ජනපදයේ කාචරගාම කියල ගමක් තියනවා. අන්න එ ගමට යන්න මම ටික ඩවසකින් එ ගමට එනව. එහෙදි මුන ගැහෙමු කියල.

    බුදු හාමුදුරුවො ඉසෙල්ලම කැලනියට වැඩිය ඊට පස්සෙ සමනල කන්දටත් අනුරාධපුරේටත් වැඩල එතනින් කතරගමට වැඩිය
    සුබ්‍රහ්ම්ණය්‍ය ඊට කලින් කතරගමට ඇවිත් හිටියා

    ඒ කාලේ කතරගම හිටියේ සතුන් මරගෙන කන සතුන් මරා බිලි පූජා පවත්වන මිනිස්සු පිරිසක් බුදු හාමුදුරුවො ඔවුන්ට බණ වදාරල කරුනු අවබොද කරවල දීල මේ පිරිස පන්සිලි හි පිහිටෙව්වා. ඊට පස්සේ බුදු හාමුදුරුවො ඔවුන්ට වදාලා මත්තට අවුරුදු 200 යකින් මගේ මේ ධර්මය මේ රටේ පිහිටනවා. ඒ කාලයේ ඉදන් මගේ ධර්මය මේ රටේ පවතීවි.

    මේ රටේ මතු පිහිටන මගේ ධර්මය පිලිපදිනන්ගේ ආරක්ශාව සදහාත් ඔබ සැමදෙනාට ආරක්ශාව සදහාත් දැන් කෙනෙක් මෙහි ඇවිත් ඉන්නවා තමන්ට දැන් ඒ ඇත්තා දැක ගන්න පුලුවන් කියා සුබ්‍රහ්ම්ණය්‍ය දෙවියන් මේ මනුස්ස්යන්ට පෙනෙන්න ඔනා කියා බුදු හමුදුරුවො අදිශ්ටන කලා. දෙවියො පෙනී සිටියා. මෙන්න ඔබේ ආරක්ශකය කියල හදුන්වල දුන්න.

    මෙතන් පටන් මේ ඇත්තට පුද සැලකිලි කර තමන්ගේ දුක් ගැනවිලි කියන්න එයා ඔබ සැමදෙනා ආරක්ශා කරවි හැබැයි තමන් කියන කියන සියලුම දෙවල් කරන්න බැහැ. තම තමන්ගේ කර්මයට අනුවයි කාරණ සිද්දවෙන්නේ , පුලුවන් දෙවල් මේ දෙවියො ඉශ්ට කර දේවි යැයි බුදු හාමුදුරුවො මිනිස්සුන්ට පැවසුව.

    මේ ඇත්තාට පුද පූජා කරන්න තමන්ට ඇති කරදර දුක් ගැනවිලි කියන්න මෙන්න මෙතැන තැනක් හැදිය යුතුයි කියා එදා බුදු හාමුදුරුවො පෙන්වා නියම කල තැන තමයි ඔය කතරගම මහ දේවාලය තියෙන්නේ.

    බුදු හාමුදුරුවො දෙවියන්ට නියම කලා අන්න අර පෙනෙන කන්දේ (වැඩිහිටි කන්දේ) පදින්චි වෙන්න මෙතනට ඇවිත් මිනිසුන්ගෙ දුක් ගැනවිලි වලට කන්දෙන්න ඔවුන්ගෙ ප්‍රශ්නවලට පුලුවන් විදිහට විසදගන්න පුලුවන් ප්‍රමනයකින් මිනිස්සුන්ට උදව් කරන්න. තව අවුරුදු 200 කින් මගේ ශාසනය මේ රටෙ පිහිටුවවි. බෞද්ධයෝ ඇති වේවි.(පන්සිල් රකින බෞද්ධයෝ) එ ඇත්තන් ආරක්ශ කරන්න. එසේ කියා බුදු හාමුදුරුවො අපහු වැඩියා

    කතරගම දෙවියන් දේවලෙට නිතර එන්නේ නැහැ වැඩිහිටි කන්දේ සිට උත්සව අවස්තාවලට පෙරහැර වෙලාවට එනවා. දැන් වැඩිහිටි කන්දෙත් නෑ. ඒ ඒ ස්තාන වෙන වෙන දෙවියන්ට පවරල කතරගම දෙවියො දැන් ඔක්කම් පිටියටත් එහා ඈත මහ වනේ ගල්ලෙනක මිනිස් වෙසක් මවගෙන භාවනනුයෝගීව ඉන්නව කියල තතු දත් අය කියනව. මිනිස් වෙසක් ගෙන මිසක් මනුශ්ය ආත්මයක් ලබා නොවෙයි .

    කතරගම දෙවියො කියන්නේ බොහොම ගුනසම්පන්න දෙවි කෙනෙක් බලවත් උසස් කෙනෙක් මා නම් විශ්වාස කරන්නේ සොවන් බවට පත් උන කෙනෙක් කියල. අපේ මිනිස්සු තියන තරහ මරහ වලට කතරගම දෙවියන් පලිගන්න යන්නේ නෑ දඩුවම් කරන්නෙත් නෑ. එවගෙ කටයුතුවලට වෙන වෙන අය ඇති.
    කතරගම දෙවියන් වෙනුවෙන් දැන් කතරගම කටයුතු කරන්නේ කඩවර දෙවියෝ. දැනට භාවනායෝගීව ඉන්න කතරගම දෙවියෝ වැදගත් අවස්තාවල කතරගමට ඇවිත් යනවා. කතරගම දෙවියන් මිනිසුන්ට ආවෙශ වෙනව කියන්නේ මහ බොරුවක් හැබැයි දෙවියන් නමින් පෙනි සිටින දෙවියන් ගේ පාර්ශ්වයේ භූතයන් ආවේශ වෙන්න පුලුවනි.
    - අති පූජ්‍ය බලන්ගොඩ ආනන්ද මෛත්‍රී හාමුදුරුවෝ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒ පොත මටත් කියවන්න ලැබුණා . ඇත්ත වෙන්න ඇති . ඔය දෙවියෝ ආවේශ වෙනවා කියන කතාවනම් ඇත්තටම බොරු කතාවක් තමයි . දවසක් එක්කෙනෙක් මාත් එක්ක වාද කළා ඕකට . නෑ නෑ මේ ආවේශ වෙන්නේ ඒ දෙවියොම තමයි කියලා . ඒත් මමනම් තවමත් කියන්නේ දෙවියෝ ආවේශ වෙන්නේ නෑ කියලා . කතරගම දෙවියෝ බුදුහාමුදුරුවෝ වඩින වෙලාවේ ඒ එක්කම ආවා කියලත් කියනවා .

      එල එල . පෝස්ට් එකක් තරම් කමෙන්ට් එකක් දාලා තියෙනවා .
      බොහොම ස්තූති g-)

      Delete
    2. කොටන්න ගියාම තමා තෙරුනේ පෝස්ට් එකක් කියවනවට වඩා ලියන එක අමරුයි කියන දේ.
      වටිනා කාලය කැප කරගෙන වයලිනෝ මේ ලියන දේ ඉතා වැදගත් , කියවන හැමොම මොකක් හරි ලියල මේවා අගය කරල යනවනම් හොදයි කියල කියන්න තමා තියෙන්නේ.
      බොහොම ඉස්තූතියි වයලිනෝ.

      Delete
    3. හ්ම්ම්ම්ම්ම් ලියන එකට වඩා එපා වෙන්නේ ෆොටෝ දාන එක තමා . මටනම් එපාම කරපු වැඩේ ෆොටෝ ප්‍රිවීව් එක ලෝඩ් වෙනකල් බලාගෙන ඉන්න එක :)
      එල එල
      බොහොම ස්තූති g-) g-)

      Delete
  3. හම්මේ උඹ කොහෙන්ද බං මේවා හොයා ගන්නේ. කොහොම උනත් මේවා කියවන එක මාර ඉන්ටරෙස්ටින්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. එව්වා එහෙම තමයි ඉතින් :p
      එල එල
      බොහොම ස්තූති g-) g-)

      Delete
  4. කඩවර කියන නමෙත් නිකං අමුතු ගතියක් තියෙනවානෙ.. යස පෝස්ටුව මචං..
    ජයවේවා..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් හැබෑටම නේද . පොඩි ගතියක් තියෙනවා තමයි .
      එල එල බොහොම ස්තූති g-) g-)

      Delete
  5. yaluwa math tikak oya subject eka follow karanawa, mata oyagen godak dewal igena ganna puluwan wei wage, man langath watina kiyana dewal godak thiyenawa.

    ReplyDelete
  6. රසවත් ලිපියක්...
    ඉදිරියට තවත් රසවත් ව ලිපි ලියන්නට ශක්තිය ලැබේවා!
    තෙරුවන් සරණයි!
    මම
    නිමාෂා සමරවීර...

    ReplyDelete
  7. බොහොම ස්තූති !!

    ReplyDelete

රසයිද, තිත්තයිද, දිරවගන්න බැරිද, මෙලෝ රහක් නැත්ද, දැනුන රස කිව්වොත් අපිටත් සතුටුයි.